Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

*kl*

Köpte de fleecefodrade ridbyxorna igår, är helnöjd :love:

Åhh jag skulle också vilja ha ett par fleecefodrade. Hur är de kring vaderna? Är de stora/tajta/stretchiga?
Har ett ben som bråkar, om det får plats i ett par vanliga ridbyxor blir det så det sitter för tajt och gör ont :mad: . Får köpa ett par fleecefodrade och sy in en trekant, såsom hästarna har med sina bogveck :rofl:
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

KL

Är det någon som har Hööks Easitrug (tror jag de heter) finns i rosa eller blå, dessa "mjuka hinkar"? Funderar på en sådan. Ni som har en sådan, hur är de i kvaliteten? Håller de att fodra kraftfoder i hagen med (och ev lekas med i samma veva)? Värda priset?
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Tyckte att de var lite korviga nertill, men om det beror på att de är för vida eller för långa kan jag inte svara på... Fodret slutar iallafall vid knät kan vara bra att veta
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

jag har en sån.
Har haft vatten i hagen till min i en sådan och även fodrats i. Upplever det som att hästarna har svårt att få upp det sista kraftfodret ur den. Hästarna har tuggat och klivit på den och den håller. Lite skavd på hantagen efter hungriga munnar.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Tack för svar! Det är ju tokigt om allt foder inte går att få ur... Men du tycker den fungerar som "hagkrubba" i alla fall?
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

min häst hade sin i boxen men jag tror absolut att det skulle funka om du inte har kleggigt eller fuktigt foder
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Hur var de i storlekarna?
kunde du ha din vanliga storlek eller fick du ta en storlek större när de var fodrade?
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

KL

Är det någon som har Hööks Easitrug (tror jag de heter) finns i rosa eller blå, dessa "mjuka hinkar"? Funderar på en sådan. Ni som har en sådan, hur är de i kvaliteten? Håller de att fodra kraftfoder i hagen med (och ev lekas med i samma veva)? Värda priset?

Den typen av hinkar är super att fodra i hagen med:). Har gjort det hela sommar och höst till min som har en förmåga att döda alla hinkar i hennes väg. Gjorde dock en budgetvariant och köpte min för femtio kronor på Jysk ist:D.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

KL

Är det någon som har Hööks Easitrug (tror jag de heter) finns i rosa eller blå, dessa "mjuka hinkar"? Funderar på en sådan. Ni som har en sådan, hur är de i kvaliteten? Håller de att fodra kraftfoder i hagen med (och ev lekas med i samma veva)? Värda priset?

Jag har, de är värda pengarna med ett undantag. De blir sköra i kyla, förra vintern gick det åt tre st (jag har dem fästa på boxväggen som krubbor).

Inga problem för hästen få upp all mat, mjuka men inte sladdriga, absolut värt pengarna om man bara räddar dem från kombinationen sträng kyla och lite misshandel ;) (De går ju inte sönder bara för det är kallt, men bufflar hästen med den eller kliar sig mot den eller så spricker den när det är kallt)

SÅ länge det inte är kallt (alltså typ minus 10 osv) så håller de för nästan vad som helst, även om de inte är lika härdiga som originalet. Å andra sidan kan man köpa ett antal hööksditon för samma pris som originalet.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

kl

Ingen som vet om Hööks snart kommer ha kampanj med 30% rabatt på valfri vara? :angel:
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

KL

Är det någon som har testat softshellbyxorna?
Är de sköna? Varma?

Är lite rädd att de är lite för stela, samt att de inte är tillräckligt varma eftersom dom inte är fodrade.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Har inte provat dom själv. Men dom verkar absolut inte stela, är säkert hundra gånger smidigare än vanliga ridtermo. Hur varma dom är vet jag dock inte, dom är ju inte speciellt tjocka. Men skydd mot väder och vind gör ju mycket.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag köpte storlek 170, är 162 cm lång o väger ca 51 kg. Brukar öht inte komma i byxor i barnstorlek, men de här är förstora! (brukar ha 34-36 i byxor annars) Provade aldrig 36-orna ens (varför göra det när man kan spara några kronor på priset :angel:) ångrar däremot att jag inte provade 160! (Tänkte helt enkelt att näe, brukar ju inte få ner mig barnstorlek öht, så ingen ide)
På mig är de väldigt långa i benen (får vika upp dem en bit), men det beror ju säkert på att jag är för kort för storleken :p Ganska så höga i midjan är de också, men det tycker jag bara är bra under vintern, så det inte blir "skiljsmässa" på mitten
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

*kl*

Idag har jag varit på Hööks. Igen:p. Köpte Coloradotäcket som var nersatt till halva priset samt ryktbagen:).
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Såg att de iaf hade 20% på stübbensadlarna i Sundsvall:). ...och på fyndsidan rear dom ut en flatbacksadel!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Aha, spännande ;)


Någon som har köpt de gråa vinterkängorna (Steeds) för 399:-? :)
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Stubbenrabatten gäller i alla butiker, på dom sadlar som finns hemma i lager. :)


Constance: Jag har köpt dom! Dock kan jag inte säga så mycket om dom då jag inte använt dom ännu, men jag tycker dom verkar shyssta.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 637
Senast: Badger
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
236
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 110
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 860
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp