Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Oj, det lät ju kanon, bara de inte tror de kan ta ut samma pris för det oxå.

Men har inte Horseware patent på sina lösningar?
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Dom hade inte det täcket här i Sundsvall:(. Så jag köpte ett HP Titan till fölis. Satt faktiskt oväntat bra även i halsen, och det är rätt snyggt! Synd att han kommer växa ur det fort.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jo, HW har patent, men det går alltid att justera lite så att det inte är exakt likadant.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Det är ju inte helt likadant, spännet fram går att justera men knäpps ändå i en ring. Vet inte om man får skriva ut pris men nästan 2000:-.
Okej pris för två täcken + hals.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Ja, det är absolut ett bra pris. Är ju dessutom 1500:- mindre än orginalet;).
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Det kan man ju stå ut med! ;) Märket på det är ju showmaster, många verkar ju ha bättre erfarenhet av den än till exempel Thermomaster så det är ju shysst!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Men för 2000kr så skulle jag hellre köpa ett Rhino och undertäcken till det.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Kan ju jämföras med Rambo duo som kostar 3180:-, skulle nog ha valt ett sånt i stället om jag hade mer pengar. Men nu när jag inte har det och gillar att köpa nya täcken och tröttnar rätt fort på täcket skulle jag nog i stället välja det på hööks.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Kan ju jämföras med Rambo duo som kostar 3180:-,
Tycker inte att Hööks täcken kan jämföras med Rambo Duo trots att de efterapar modellen och patenterade lösningar. Skillnaden, enligt mig, ligger i att hööks har betydligt sämre passform på sina täcken, sömmar som släpper, material som inte är särskilt rivstarkt, mindre denier, sämre andningsförmåga och förmåga att samtidigt hålla vätan ute, och därtill har de inte 3 års garanti på sina täcken?

Ska man ändå ha ett täcke i den prisklassen Hööks satt, så välj Rhinos nya modell som har v-frontspänne, avtagbar hals inkluderad, och som man kan köpa löst innerfoder till - samma prisnivå!

Har ett höökstäcke som spontansprack i halsen andra säsongen...
Ett annat regntäcke höll en hel eftermiddag innan det var trasat längs halva sidan...
Mitt Rambo har precis påbörjat sin 5e vintersäsong, behövde återimpregneras efter tvätt för första gången sedan inköp, är helt sånär som på 2 minihål som är lagade. Jag räknar med att det håller några år till.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag tyckte det! Då dom i mina ögon var väldigt lika. Jag tyckte detta täcke verkar vara galet bra i alla fall.

Man får allt som oftast vad man betalar för, då jag inte vill ha samma täcke i tre år tycker jag att detta höökstäcke var ett väldigt bra alternativ.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Fast det är så olika vilka erfarenheter man har. Jag har två sorters täcken- HW och Hööks. Ärligt talat håller de lika bra. Har nog egentligen mer småhål i mina HW-täcken när jag tänker efter. Och då har jag alla varianterna (Amigo, Rhino och Rambo). Det som Hööks har framför HW är vansinnigt bra priser! Iaf när det är rea;).
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Fast ang Hööks priser. Så ÄR de så himla bra? Ordinarie pris alltså.

Jag har ofta reagerat på att ett Höökstäcke kostar ofta i samma prisklass som HW Amigo.

Nu har jag i princip aldrig haft problem med täcken som gått sönder oavsett märke. Men däremot saker som ffa passform men även tyngd, knäppning, design osv spelar in för mig.

Jag gillar horsepower-täckena ganska bra, men står valet mellan ett HP och Amigo väljer jag hellre Amigo faktiskt. (Även om tex shettisen fick ett HP, mest för jag ville ha täcket 'direkt')

Men jag har många ggr reagerat just på priset på Hööks täcken, de ligger ganska högt jmf med andra tycker jag? Nu vet jag inte hur te x Börjes täcken är många prisar ju deras Himalayatäcken t ex. Som är en HELT annan prisklass. Samma som Hööks förr befann sig i.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Men priset varierar ju lite på olika täcken, finns ju vintertäcken mellan 500 och 2000 i princip på hööks. Och kvaliten varierar ju också, jag har dock endast goda erfarenheter av hööks täcken! Om man nu bortser ifrån dom täckena vi köpte 1999 som var total katastrof! Deras täcken har utvecklats riktigt mycket!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Ja, och Amigo 600 D ligger på 530 - 1200 kr beroende på tjocklek och om man vill ha hals eller ej.

Amigo 1200 D ligger på 850 - 1370 kr beroende på tjocklek och om man vill ha hals eller ej.

(tog en försäljare från nätet)

Sen har t ex Bucas sina freedomtäcken som ligger under 700 kr både ofodrat och 200 gr, Shires har en uppsjö som ligger på ungefär samma pris som Amigo osv.

Så, jag uttalar mig inte om Hööks täcken är lika bra hållbarhetsmässigt eller ej, jag har för snälla hästar för att testa hållbarhet, men just att det känns inte som att Hööks har 'billiga' täcken - utan de har täcken i samma pris som 'alla andra' i samma sas 'klass'. (Rambo t ex är ju markant dyrare, men då har de sin garanti osv).
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Märk väl min sista mening "Det som Hööks har framför HW är vansinnigt bra priser! Iaf när det är rea. ". För vad det gäller ordinarie pris är de egentligen lite dyra. Men för min del så var det bättre att köpa ett täcke på Hööks när man är osäker på storleken, det är 60 dagars bytesrätt och jag slapp skicka efter och få fraktkostnader om jag skulle byta. Sen kostade täcket med rabatten 500 pix och så billiga är inte HW med något 300gr täcke:). Så visst är dom prisvärda.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Men bucas freedom och amigo är ju inte alls samma som vanliga bucas och rambo eller rhino.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Amigo är ju HW lika mkt som rhino och rambo, men det är deras olika linjer. Och Hööks enda 500 kr täcke t ex, har 420 D nylon, Amigos 600 D är just 600D polyester och kostar 530 kr.

Så som sagt, jag tycker Hööks varken är dyra eller billiga, utan kostar som 'alla andra' täcken (Du har ju Hansbo och alla andra märken med). I ord pris alltså.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Men amigo är ju inte alls i samma klass som rhino eller rambo, det var det jag menade.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Nej, men de är i samma klass som Hööks, och var ju det som jmf med. DU kan inte jmf Rambo och Hööks t ex.

Men om man tar t ex HW Amigo (och faktiskt en del Rhino med, prismässigt), stor del av Bucas sortiment, samt Shires, Hansbo osv (finns säkert fler jag inte kommer på nu), så ligger de i samma prisklass som Hööks olika täcken.

Det jag menar med att Hööks inte har billiga täcken, utan täcken som kostar som de flesta andra. (Och antagligen/förhoppningsvis har samma kvalitet som de flesta andra. De höökstäcken jag haft har hållit fint, men som sagt jag har snälla hästar så allt håller bra här typ)
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 637
Senast: Badger
·
Fritid Vet inte om det finns något mer intresse här men det finns ju några andra sport-trådar så jag tänkte att jag provar! Jag har alltid...
Svar
6
· Visningar
236
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 111
Senast: Tilly_85
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 860
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp