Höst & vinterskor till 1 åring

Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

Det är så svårt att få ner hans fot när han inte vill stå upp han får kokt spagetti ben så fort han får skor på fötterna.

Vi har samma problem. Lillen (11 månader) har inte börjat gå än, men han är på god väg och snart nöjer han sig inte längre med att sitta still i vagnen. Men trots att vi provat massor av kängor/stövlar lyckas vi inte hitta någon som passar. Han kröker tårna, så foten går helt enkelt inte ner. Vi trycker och vrider och han sitter där med slappa ben och bara tittar på...:crazy:

Storebror föddes på våren, så när han började med skor var det gympaskor och sandaler. Det var ju mycket enklare!
 
Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

Lågskor skulle inte funkat till mina barn den här årstiden+vintern när de lärt sig gå :D
 
Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

Ja de är vattentäta men inte om de kliver så djupt att vattnet når ÖVER skaftet såklart.

Nä, det finns det nog inga skor eller stövlar som gör. Ibland önskar jag att det fanns vadarstövlar för ettåringar. :D

Men de både låter och ser perfekta ut. Vi är ute och leker nästan dagligen och när hon är hos dagmamman är de ute mycket där med, så de krävs skor som håller. :laugh:
 
Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

Det jag menar är att, när barnet nyss lärt sig gå så måste dom nästan lära sig gå igen om man sätter på dom för klumpiga skor alldeles från början. Lågskor är ju bra att börja träna med menar jag. Våran går alldeles utmärkt utan skor, fick på sig skor för första gången och kan knappt ta ett steg utan att snubbla på sina fötter. då fick hon ändå lätta, smidiga lågskor. Tror knappast hon ens skulle kunna resa sig upp med ett par bastanta tex Kvataskor....det får vi ta senare när hon lärt sig behärska dessa.
 
Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

*kl* Kuoma är det enda dottern godkänt... tex Kavat är ju fina men så j-la TUNGA.... och klumpiga.....
 
Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

Hanna lärde sig gå när det var sommar, så hon hade skinntossor typ Bobux bara, jättebra :)

Men Nova-li lärde sig gå i mitten av augusti. Hann med någon vecka med "lite högre än lågskor" men sen fick det bli kavatkängorna (trots att de är så stela så är de bra skor i övrigt). Det funkade galant, hon knatade på bra.
 
Sv: Höst & vinterskor till 1 åring

Jag kan inte påstå att jag förstår ditt problem... jag har tre barn men aldrig någonsin haft problem med att hitta skor till dem.

Men det jag tänkte på var, har du kollat de billigare alternativen? ÖB har fått in skor såg jag i går, andra billiga affärer har nog också en hel del dojjor till barn, kollat där?

Det är i alla fall där jag köper skor, ser ingen anledning att lägga en massa hundralappar på ett par skor som knappt kommer att användas förrän ungen vuxit ur dem.... Jag är själv uppvuxen med billiga skor och har aldrig haft problem med att skor inte sitter bra eller fötter som inte mår bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp