Bukefalos 28 år!

Hösten runt hörnet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen händigt att ha folk omkring sig som hjälper en med saker. Snart är fasaden på mitt hus målat. Jag trodde att det inte skulle bli av förrän nästa år. Hoppas alla knutar, fönsterfoder m.m. också hinner bli målade före vintern. Jag vet inte riktigt vad det är för färgtyp på dem. Jag vet inte heller vad det är för typ av färg på uterummet. En dag tog jag rödsprit på en trasa och gnuggade på det vita och det kladdar inte i alla fall, så plastfärg verkar det inte vara. Idag frågade jag säljaren om det, men hon visste tyvärr inte. Däremot visste hon att mannen hon köpt färgen av en gång i tiden var avliden så det gick inte att fråga där heller.

Jag har också börjat se mig om efter en annan bil. Att leta efter en bil är nog något av det mest ointressanta som finns, men nu behöver jag göra det ändå.

Sen har jag faktiskt äntligen kommit till skott med att boka in en ridlektion igen. Det är en CR-tränare som håller till en bit härifrån.

I somras pratade jag och seniorens ägare om att jag skulle kunna delta i hopplektioner på ridskolan med senioren. Jag skickade ett sms dit, men har fortfarande inte fått något svar. Jag misstänker att det fallit i glömska på något sätt. Egentligen borde jag höra av mig dit igen. En annan variant är att ta hopplektioner på ett annat ställe, men då blir det inte med senioren eftersom det inte är ridavstånd dit, till skillnad från ridskolan som bara ligger några minuter bort från där senioren är uppstallad.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Just nu händer inte mycket med något, men jag fick i alla fall tillbaka min bil från verkstaden idag. Egentligen skulle jag hämtat den i...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fortsätter med att "göra ingenting" all ledig tid när jag inte är i stallet. Det känns lite trist faktiskt. Jag har suttit och...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 129
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har sedan min flytt hit haft en mängd olika projekt på gång. En del är avslutade sådana, en del annat är långsiktiga projekt medan...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp