Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2014 del 2.

Fördelen med att ha ett stort barn, jag har aldrig tränat så lite, och aldrig heller haft så definierade armar...

Förövrigt har vi sjukstuga, lillen fick feber igår, och nu ligger jag bredvid stora killen som spytt två gånger... Jag lär ju också åka dit, bara att vänta...

20160123_000615_56a2b69e9606ee5c57acc50e.jpg
 
Fördelen med att ha ett stort barn, jag har aldrig tränat så lite, och aldrig heller haft så definierade armar...

Förövrigt har vi sjukstuga, lillen fick feber igår, och nu ligger jag bredvid stora killen som spytt två gånger... Jag lär ju också åka dit, bara att vänta...

20160123_000615_56a2b69e9606ee5c57acc50e.jpg
Usch, stackare :(

Här sitter vi i bilen och väntar på siste man sen bär det av till Sturup och Österrike :bump:
 
Vi har varit i Egypten en vecka och oj vilken skillnad att resa med 16 mån mot en 9 mån... Flyget går så bra, hon är verkligen enkel att ha med sig, det märks att hon varit med på många resor på olika sätt. Lite risig i magen sedan halva veckan och först idag börjar hon vilja äta lite mer igen, tur att jag ammar fortfarande känner jag, annars hade väl ungen svält ihjäl.
 
Vecka 9 ska vi ut och fara igen, Skåne/Blekinge. Några här som bor åt det hållet som kanske kan tänka sig en liten miniträff? Har med hund och 12 åring utöver snart 1,5 åring.
 
Mannen har tvättat och torktumlat Bastians yllefilt som han haft ända sedan vi lämnade BB. Är det OK att känna en sorg inför att den är förstörd? Har så mycket minnen kopplade till den och även om man skulle köpa en likadan så är det ju inte DEN filten. :cry:

Han är bannlyst från tvättstugan nu
 
Mannen har tvättat och torktumlat Bastians yllefilt som han haft ända sedan vi lämnade BB. Är det OK att känna en sorg inför att den är förstörd? Har så mycket minnen kopplade till den och även om man skulle köpa en likadan så är det ju inte DEN filten. :cry:

Han är bannlyst från tvättstugan nu
Men nej! Hur svårt ska det vara att kolla tvättråd. Här har vi svärmor som förstör tvätt.
 
Mannen har tvättat och torktumlat Bastians yllefilt som han haft ända sedan vi lämnade BB. Är det OK att känna en sorg inför att den är förstörd? Har så mycket minnen kopplade till den och även om man skulle köpa en likadan så är det ju inte DEN filten. :cry:

Han är bannlyst från tvättstugan nu

Den går inte att spara bara som ett minne då?
Men jo jag hade nog också blivit ledsen men jag är en sån som fäster mig vid vissa materiella ting.
 
Men nej! Hur svårt ska det vara att kolla tvättråd. Här har vi svärmor som förstör tvätt.
Kolla tvättråd??? :eek: Kan man göra det?? :eek:

Nej, mannen torktumlar allt som han inte uttryckligen blivit förbjuden att torktumla. Jag visste inte ens att han hade lagt filten i tvätten annars hade jag förbjudit honom att röra den :(
 
Den går inte att spara bara som ett minne då?
Men jo jag hade nog också blivit ledsen men jag är en sån som fäster mig vid vissa materiella ting.
Jag får göra det för kasta den skulle jag inte klara av. Men tanken att den ska gå vidare tills hans eventuella barn (precis som en tjockare filt han har som var min bebisfilt gjort) finns ju inte längre. Frågan är om jag ska köpa en likadan filt eller en med ett annat mönster?

Jag fäster mig oerhört vid vissa saker och den här filten var ju en sådan underbar go sak (100% ull varav 60% i merinoull) som alltid har varit med.

Bläh på min man känner jag just nu
 
Jag får göra det för kasta den skulle jag inte klara av. Men tanken att den ska gå vidare tills hans eventuella barn (precis som en tjockare filt han har som var min bebisfilt gjort) finns ju inte längre. Frågan är om jag ska köpa en likadan filt eller en med ett annat mönster?

Jag fäster mig oerhört vid vissa saker och den här filten var ju en sådan underbar go sak (100% ull varav 60% i merinoull) som alltid har varit med.

Bläh på min man känner jag just nu

Rent spontant hade jag inte köpt en likadan utan ett annat mönster. Magin i den första är liksom förstörd och då skulle jag inte vilja ha en ny likadan.
Jag har iofs aldrig funderat på att ersätta en filt men när min kusin tappade sin vigselring så funderade jag på hur jag skulle göra om jag tappade min. Hon köpte en ny precis likadan och jag hade inte velat ha en ny likadan i vetskap att den ändå inte är originalet.
 
Rent spontant hade jag inte köpt en likadan utan ett annat mönster. Magin i den första är liksom förstörd och då skulle jag inte vilja ha en ny likadan.
Jag har iofs aldrig funderat på att ersätta en filt men när min kusin tappade sin vigselring så funderade jag på hur jag skulle göra om jag tappade min. Hon köpte en ny precis likadan och jag hade inte velat ha en ny likadan i vetskap att den ändå inte är originalet.
Han behöver ju fortfarande sin yllefilt så det är därför jag måste köpa en ny. Annars hade det fått vara
 
Mannen har tvättat och torktumlat Bastians yllefilt som han haft ända sedan vi lämnade BB. Är det OK att känna en sorg inför att den är förstörd? Har så mycket minnen kopplade till den och även om man skulle köpa en likadan så är det ju inte DEN filten. :cry:

Han är bannlyst från tvättstugan nu

Men alltså... Jag hade blivit helt vild! Ull är typ heligt i det här huset :mad:
Testat att tvätta den med balsam? Ska tydligen kunna mjuka upp lite iaf? Och kura den efterråt?
 

Alla yllekläder behöver kuras iaf ibland. Man blandar lanolin med mild tvål och badar plagget i det så det återfettas.
Framförallt ylleblöjbyxor måste kuras då de ska klara att hålla inne fukt.
Jag kurar vanliga yllekläder ganska sällan men tex Ediths balaklava har fått n rejäl kur så tål den väta bättre :up:
 
Alla yllekläder behöver kuras iaf ibland. Man blandar lanolin med mild tvål och badar plagget i det så det återfettas.
Framförallt ylleblöjbyxor måste kuras då de ska klara att hålla inne fukt.
Jag kurar vanliga yllekläder ganska sällan men tex Ediths balaklava har fått n rejäl kur så tål den väta bättre :up:
Smiter in från annan tråd, men vad är "ganska sällan" när det gäller "vanliga" (inte blöjor) kläder?
 
Smiter in från annan tråd, men vad är "ganska sällan" när det gäller "vanliga" (inte blöjor) kläder?

Jag tvättar yllekläder ca 1 gång/mån och kurar kanske efter varannan tvätt.
Beror på plagget, underställ behövs sällan kuras här hemma men tex balaklava, vantar, strumpor och byxor kurar jag nästan efter varje tvätt (alltså 1 gång/mån)
 
Idag har vi varit på tidig 1,5-årskontroll. H "sjöng" Lilla snigel för vår bvc-sköterska :heart Hon är fortsatt bärbar, 9240 g till ca 80 cm. Följer nästan sin längdkurva men viktkurvan fortsätter vika av. Som det brukar vara. Vi kan förmodligen få näringsdrycker via vår allergiläkare om vi vill men jag vet inte hur vi ska göra. Tills vidare fortsätter vi steka pannkakor varje helg. Med mycket smör. H älskar det. Bvc-sköterskan tyckte att vi kunde servera vispgrädde till.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Då blir det min man som går ner på 75% och får nöjet att hämta H på förskolan varje dag. Jag hoppas kunna gå ner lite i tid men jag vill känna av stämningen först. Kommer sakna att ha eftermiddagarna lediga men förhoppningsvis kan H och hennes pappa bli mer tajta nu. H har blivit så extremt mammig på sistone. När hon är lite ledsen är det bara jag som duger.
 
Idag har vi varit på tidig 1,5-årskontroll. H "sjöng" Lilla snigel för vår bvc-sköterska :heart Hon är fortsatt bärbar, 9240 g till ca 80 cm. Följer nästan sin längdkurva men viktkurvan fortsätter vika av. Som det brukar vara. Vi kan förmodligen få näringsdrycker via vår allergiläkare om vi vill men jag vet inte hur vi ska göra. Tills vidare fortsätter vi steka pannkakor varje helg. Med mycket smör. H älskar det. Bvc-sköterskan tyckte att vi kunde servera vispgrädde till.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Då blir det min man som går ner på 75% och får nöjet att hämta H på förskolan varje dag. Jag hoppas kunna gå ner lite i tid men jag vill känna av stämningen först. Kommer sakna att ha eftermiddagarna lediga men förhoppningsvis kan H och hennes pappa bli mer tajta nu. H har blivit så extremt mammig på sistone. När hon är lite ledsen är det bara jag som duger.
Åh vad roligt att hon sjunger :love:

Bastian dansar mer och mer. Hela dagarna i stort sett. Han dansar till allt t om reklamfilmerna på Youtube :p
Annars har vi krönt inskolningen med en veckas magsjuka :yuck: så idag är första dagen på en vecka som han är där. Det var inte poppis vid lämning kan meddelas. Tur farmor hämtar honom vid 12 så dagen inte blir så lång.

Magsjukan har lett till lite vikttapp och Bastian väger nu lilla mycket som för 3 månader sedan. O_o håller tummarna för att han slutar gå ner mer nu.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: sjoberga
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
915
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
549
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp