Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2014 del 2.

Åh vad roligt att hon sjunger :love:

Bastian dansar mer och mer. Hela dagarna i stort sett. Han dansar till allt t om reklamfilmerna på Youtube :p
Annars har vi krönt inskolningen med en veckas magsjuka :yuck: så idag är första dagen på en vecka som han är där. Det var inte poppis vid lämning kan meddelas. Tur farmor hämtar honom vid 12 så dagen inte blir så lång.

Magsjukan har lett till lite vikttapp och Bastian väger nu lilla mycket som för 3 månader sedan. O_o håller tummarna för att han slutar gå ner mer nu.
Åh stackars lille B! Håller tummarna för viktuppgång!

H sjunger massor men dansar nästan inte alls. Tre förkylningar har vi hunnit med sedan förskolestarten 7/1, varav en med öroninflammation. I morse när jag lämnade var det utan gråt! Det var stort eftersom H brukar bryta ihop när jag går.
 
Åh stackars lille B! Håller tummarna för viktuppgång!

H sjunger massor men dansar nästan inte alls. Tre förkylningar har vi hunnit med sedan förskolestarten 7/1, varav en med öroninflammation. I morse när jag lämnade var det utan gråt! Det var stort eftersom H brukar bryta ihop när jag går.
Åh jag längtar tills Bastian kan lämnas utan att bli helt förstörd. Det tär på mammahjärtat att lämna honom när han är ledsen
 
Idag har vi varit på tidig 1,5-årskontroll. H "sjöng" Lilla snigel för vår bvc-sköterska :heart Hon är fortsatt bärbar, 9240 g till ca 80 cm. Följer nästan sin längdkurva men viktkurvan fortsätter vika av. Som det brukar vara. Vi kan förmodligen få näringsdrycker via vår allergiläkare om vi vill men jag vet inte hur vi ska göra. Tills vidare fortsätter vi steka pannkakor varje helg. Med mycket smör. H älskar det. Bvc-sköterskan tyckte att vi kunde servera vispgrädde till.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Då blir det min man som går ner på 75% och får nöjet att hämta H på förskolan varje dag. Jag hoppas kunna gå ner lite i tid men jag vill känna av stämningen först. Kommer sakna att ha eftermiddagarna lediga men förhoppningsvis kan H och hennes pappa bli mer tajta nu. H har blivit så extremt mammig på sistone. När hon är lite ledsen är det bara jag som duger.

Vad gulligt att hon sjunger :love:

Hoppas första dagen på nya jobbet gått bra :)

Mvh Miks
 
Åh jag längtar tills Bastian kan lämnas utan att bli helt förstörd. Det tär på mammahjärtat att lämna honom när han är ledsen
Jag vet, det är hemskt! Men det blir bättre! :heart Min man hade det otacksamma jobbet att skola in och lämna första tiden. Han tyckte att det var jättejobbigt. Hur reagerar Bastian när ni hämtar?
 
Jag vet, det är hemskt! Men det blir bättre! :heart Min man hade det otacksamma jobbet att skola in och lämna första tiden. Han tyckte att det var jättejobbigt. Hur reagerar Bastian när ni hämtar?
Han blir jätteglad att vi kommer. Dock får jag inte ens flytta honom ngn millimeter ifrån min kropp för att kunna få på honom jacka osv och när "tanterna" ska vinka hejdå blir han helt förstörd och trycker sig ännu närmre mig :cry:
 
Usch vad jag lider med er. Vår äldsta var superledsen när vi skolade in honom. det vände inte förrens han var tre:(. Nu tycker han dock det är roligt där. Känns bra att vi inte har inskolning förrens mitten av aug.
Här sjungs det bä bä vita lamm som favvosång, och hon räknar själv till tio. Hon ska göra det mesta själv och blir tokig om jag tex vill bära henne ner för trappen. Hon är för kort för att hålla i ledstången så hon ska hålla i mina händer och så ska vi räkna alla stegen...
 
Vi har infört skamvrå nu..


Åt hunden ;)

Igår stod Bastian och hoppade i soffan. Sade till honom att sätta sig ner (helt verkningslöst) och tog då till att om han inte satte sig ner så fick han gå och skämmas.

Helt sonika tar han Ninis och går och sätter sig i hundens skamvrå :eek::o:love:

Tur det är någon som lyssnar i dem här familjen åtminstone :p
 
Vi har infört skamvrå nu..


Åt hunden ;)

Igår stod Bastian och hoppade i soffan. Sade till honom att sätta sig ner (helt verkningslöst) och tog då till att om han inte satte sig ner så fick han gå och skämmas.

Helt sonika tar han Ninis och går och sätter sig i hundens skamvrå :eek::o:love:

Tur det är någon som lyssnar i dem här familjen åtminstone :p
Men gulle! :love:

Vi har fått värsta supersnälla barnet. Hon gör sällan något hon inte får och när vi tillrättavisar henne kan hon blänga argt på oss och kanske gnälla lite, men inget mer. Hon blir aldrig arg. Eftersom hon är rätt försiktig av sig uppmuntrar vi henne att prova saker, så hon kanske inte känner att vi begränsar henne. Ännu ;)

Nu håller H på och återhämtar sig från sin första magsjuka. Kräkningarna gick över rätt fort som tur var, men sen följde ett par dygn med feber. Idag är hon feberfri som det verkar (har inte tempat). Det är första gången hon verkligen är sjuk. Det var dessutom kulmen på en sjukdomsspäckad vecka (jag förkyld, mannen med influensa). Inte jättekul vecka att vara ny på jobbet :angel:
 
Men gulle! :love:

Vi har fått värsta supersnälla barnet. Hon gör sällan något hon inte får och när vi tillrättavisar henne kan hon blänga argt på oss och kanske gnälla lite, men inget mer. Hon blir aldrig arg. Eftersom hon är rätt försiktig av sig uppmuntrar vi henne att prova saker, så hon kanske inte känner att vi begränsar henne. Ännu ;)

Nu håller H på och återhämtar sig från sin första magsjuka. Kräkningarna gick över rätt fort som tur var, men sen följde ett par dygn med feber. Idag är hon feberfri som det verkar (har inte tempat). Det är första gången hon verkligen är sjuk. Det var dessutom kulmen på en sjukdomsspäckad vecka (jag förkyld, mannen med influensa). Inte jättekul vecka att vara ny på jobbet :angel:
Usch den där magsjukan :crazy:

Han är en ganska snäll kille om än ngt busig. Säger man till så brukar han sluta direkt och om jag jämför med vad andra pojkar i hans ålder kan ställa till med så tillhör han nog den lugnare skalan. :)

Jag är helt klart nöjd med att Bastian förutom att dansa älskar att städa(!), stänga skåp och lådor, dammsuga slänga skräp samt sopsortera. Håller tummarna för att det håller i sig till tonåren :up:
 
Nu är vi förhoppningsvis i slutet av en infektion som lett till att Bastian nu väger ännu mindre. Nu är han smal hela han
 
Nu är vi förhoppningsvis i slutet av en infektion som lett till att Bastian nu väger ännu mindre. Nu är han smal hela han
:(

H har också gått ner i vikt. 9 kg blankt vägde hon idag hemma på vår våg. Det var inte magsjuka hon hade utan influensa. Nu har hela familjen gått igenom den - vi hoppade att fira påsk och tog en flunsa istället :cautious: Efter tillfrisknandet har vi sett en klart ökad matlust men också en ny aktivitetsnivå. Men nu är prio bara att få vara friska ett tag. Jag hoppas kunna åka och bada med H snart. Hon har börjat avsky att få vatten över huvudet, så var det inte förr när vi gick på babysim.
 
Här har bruden klarat sig 3 dygn utan vare sig mig eller tuttar :-) det gick lysande och hon sov så gott utan att störa pappa... jag åkte på mjölkstockning trots pumpning, det löste sig så snart jag kom hem.
 
Är det någon här som har testat Imse Vimses training pants?
Vi har ju rutinpottat sedan Bastian var 6 månader men skulle vilja slippa blöja hemma men ändå ha lite säkerhet vad det gäller kläder.

Åsikter?
 
@TeamLundVer kag säger samma som madick.. Trainers är ju inte gjorda för att klara mer än en skvätt.
Imse vimses är något tighta i midjan jämfört med benen upplever jag men sånt är ju så individuellt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: sjoberga
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
915
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
549
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp