Höstföräldrar 2022

Har fått tid för KUB 31/5, då är jag i 19+4, kan man gör det tidigare? Det borde man väl kunna? Har många bekanta som är gravida med bf i september eller före mig i oktober, börjar kännas orättvist att de får se bebisen och veta kön när jag ska vänta såååå länge till…

Görs kub så sent alltså? I Sverige görs det ju mellan v 11-14.
Eller menar du RUL? 😊
 
Åh grattis, du får fortsätta vara ensam tjej då 😅
Jag betalade precis 9 pund för att få KUB-bilderna analyserade av ett företag som gör analyser av kön baserat på NUB-teorin. Ska komma inom 24 h, kanske kan stilla min nyfikenhet om vi får hög säkerhetsgrad på det..

Spännande 😁
 
Åh grattis, du får fortsätta vara ensam tjej då 😅
Jag betalade precis 9 pund för att få KUB-bilderna analyserade av ett företag som gör analyser av kön baserat på NUB-teorin. Ska komma inom 24 h, kanske kan stilla min nyfikenhet om vi får hög säkerhetsgrad på det..
Jag funderade också på att göra så när jag var som mest nyfiken 😄 Hoppas du får ett svar så snart som möjligt, uppdatera om det fungerade bra också! Jag gjorde btw RUL i 18+6 så visst går det att göra tidigare än 19+4 tänker jag. Men verkar vara lite olika i olika regioner...
 
Har fått tid för KUB 31/5, då är jag i 19+4, kan man gör det tidigare? Det borde man väl kunna? Har många bekanta som är gravida med bf i september eller före mig i oktober, börjar kännas orättvist att de får se bebisen och veta kön när jag ska vänta såååå länge till…
Gjorde RUL 18+2 med storebror.
 
Åh grattis, du får fortsätta vara ensam tjej då 😅
Jag betalade precis 9 pund för att få KUB-bilderna analyserade av ett företag som gör analyser av kön baserat på NUB-teorin. Ska komma inom 24 h, kanske kan stilla min nyfikenhet om vi får hög säkerhetsgrad på det..
Jo verkar tyvärr inte bättre! ;) Finns de sånt Alltså, spännande:D
 
Fått svar nu! 85% säkerhet. Kan nog vänts till RUL nu..

0F50249D-DC9F-4D9E-A52C-7562F7A111F1.png
 
Igår var vi och tittade på vagnar, det var lite roligt! Något jag inte trott att jag skulle få göra. Fastnade för Britax smile 3 men vi avvaktar lite med köp, så bråttom är det inte. Någon lång leveranstid var det inte heller.
Kul! Vad var det som gjorde att den känns mest intressant?

Vi kör, min vana trogen, rätt hårt på Blocket även kring detta. Köpte vagn i torsdags... och igår. En dubbelvagn i torsdags, med två liggdelar, två åkpåsar, två regnskydd, två sommarhuvar, två sittdelar, två babyskydd med två klickplattor och två adaptrar till barnvagnen. Och ett "tomt" enkelchassi av samma modell igår, vi tror att den flexibiliteten blir värdefull.
Totalt 7 tkr för grejor som skulle kostat närmare 35 nytt.

Ja, vi har alltså dubbellott... :angel:
 
Kul! Vad var det som gjorde att den känns mest intressant?

Vi kör, min vana trogen, rätt hårt på Blocket även kring detta. Köpte vagn i torsdags... och igår. En dubbelvagn i torsdags, med två liggdelar, två åkpåsar, två regnskydd, två sommarhuvar, två sittdelar, två babyskydd med två klickplattor och två adaptrar till barnvagnen. Och ett "tomt" enkelchassi av samma modell igår, vi tror att den flexibiliteten blir värdefull.
Totalt 7 tkr för grejor som skulle kostat närmare 35 nytt.

Ja, vi har alltså dubbellott... :angel:
Åååh, du menar alltså att ni ska ha tvillingar? :love: Gud så kul! Jag är själv tvilling, det är kanon :D Britaxen verkade funka för våra (mitt) behov, lätthanterad och inte så stor och tung. Vi befinner oss mest i stadsmiljö och behöver ingen pansarvagn eller så. Bra pris också!
 
Åååh, du menar alltså att ni ska ha tvillingar? :love: Gud så kul! Jag är själv tvilling, det är kanon :D
Haha, vilket sammanträffande! :) Ja, om inget oförutsett inträffar så blir det tvillingar i höst. Jag tror att det blir jättejobbigt och jättekul. Fördelarna känns uppenbara, både för oss och barnen, extrautmaningarna får vi försöka hantera så bra vi kan bara. Vad är ditt bästa råd till en tvillingförälder då?
Vi befinner oss mest i stadsmiljö och behöver ingen pansarvagn eller så. Bra pris också!
Ok! Där har vi andra behov, här är det mycket grusvägar och skogsstigar. Hade spanat in Emmaljunga Edge/Mondial med det litet äldre chassit med fyra fasta stora (14") hjul som hade varit helt perfekt här. Men den spaningen fick ju revideras, och dubbelvagnar verkar bara göras med hjul avsedda för gallerior och slät asfalt...
 
Haha, vilket sammanträffande! :) Ja, om inget oförutsett inträffar så blir det tvillingar i höst. Jag tror att det blir jättejobbigt och jättekul. Fördelarna känns uppenbara, både för oss och barnen, extrautmaningarna får vi försöka hantera så bra vi kan bara. Vad är ditt bästa råd till en tvillingförälder då?

Ok! Där har vi andra behov, här är det mycket grusvägar och skogsstigar. Hade spanat in Emmaljunga Edge/Mondial med det litet äldre chassit med fyra fasta stora (14") hjul som hade varit helt perfekt här. Men den spaningen fick ju revideras, och dubbelvagnar verkar bara göras med hjul avsedda för gallerior och slät asfalt...

Kan säga att vi kört vår Bugaboo i snö, på grusvägar och stigar i skogen och det har funkat otroligt bra faktiskt! 👌
Man måste inte ha världens terrängvagn även om jag fattar att det såklart är att föredra om man bor på landet. Men ville bara säga att Buggan funkar bra den med (för jag tänker att det kanske är det ni köpt med tanke på tvillingar? Grattis!)
 
Kul! Vad var det som gjorde att den känns mest intressant?

Vi kör, min vana trogen, rätt hårt på Blocket även kring detta. Köpte vagn i torsdags... och igår. En dubbelvagn i torsdags, med två liggdelar, två åkpåsar, två regnskydd, två sommarhuvar, två sittdelar, två babyskydd med två klickplattor och två adaptrar till barnvagnen. Och ett "tomt" enkelchassi av samma modell igår, vi tror att den flexibiliteten blir värdefull.
Totalt 7 tkr för grejor som skulle kostat närmare 35 nytt.

Ja, vi har alltså dubbellott... :angel:
Åh men grattis! Jag fick tvillingar 2020 och det är både jobbigt och fantastiskt, men ändå mest kul! Vi har en Emmaljunga double viking 735, köpte den begagnat och är sjukt nöjda!
 
Haha, vilket sammanträffande! :) Ja, om inget oförutsett inträffar så blir det tvillingar i höst. Jag tror att det blir jättejobbigt och jättekul. Fördelarna känns uppenbara, både för oss och barnen, extrautmaningarna får vi försöka hantera så bra vi kan bara. Vad är ditt bästa råd till en tvillingförälder då?

Ok! Där har vi andra behov, här är det mycket grusvägar och skogsstigar. Hade spanat in Emmaljunga Edge/Mondial med det litet äldre chassit med fyra fasta stora (14") hjul som hade varit helt perfekt här. Men den spaningen fick ju revideras, och dubbelvagnar verkar bara göras med hjul avsedda för gallerior och slät asfalt...
Ja det kan nog bli lite av båda delar jobbigt och kul! Några råd vet jag inte om jag har egentligen :D Vi har alltid gått i samma klass och hängt ihop väldigt mycket som barn, vet att vuxna alltid diskuterade om det var bra eller dåligt. Men såhär i efterhand hade jag inte velat bli satt i olika klasser tex, eller tvingade till att leka med olika kompisar osv. Finns säkert de som vill komma ifrån varandra lite också, så det gäller väl att känna in vad barnen själva tycker.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 334
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 663
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 609
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 169
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Fototråd del II
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp