Höstföräldrar 2022

Är vi fler som äter medicin mot illamående?
Fick precis mer lergigan utskrivet och började räkna lite (läs sura :p) läkaren skriver ut 3 burkar varje gång och tar 100 kr per gång. Igår kräktes jag säkert 5 gånger trots full dos… vid full dos räcker burken 7,5 dag. Har försökt dra ner på medicineringen men blir dålig direkt.

Har varit inne och fått dropp pga uttorkning, nu börjar de vara bättre äter och får behålla det men kräks en hel del därimellan.
Är nu i vecka 24. Varför kan inte läkaren skriva ut tabletter så de räcker hela graviditeten när den inte går på högkostnadsskyddet. I vecka 38 kommer jag ha köpt medicin och betalat läkare 6 650 kr för besväret :yuck: skickade en fråga till dem på 1177 får vi se

Jaja man får se de positivt 6000 kr för att slippa vara sjukskriven är rätt billigt iofs!
 
Är vi fler som äter medicin mot illamående?
Fick precis mer lergigan utskrivet och började räkna lite (läs sura :p) läkaren skriver ut 3 burkar varje gång och tar 100 kr per gång. Igår kräktes jag säkert 5 gånger trots full dos… vid full dos räcker burken 7,5 dag. Har försökt dra ner på medicineringen men blir dålig direkt.

Har varit inne och fått dropp pga uttorkning, nu börjar de vara bättre äter och får behålla det men kräks en hel del därimellan.
Är nu i vecka 24. Varför kan inte läkaren skriva ut tabletter så de räcker hela graviditeten när den inte går på högkostnadsskyddet. I vecka 38 kommer jag ha köpt medicin och betalat läkare 6 650 kr för besväret :yuck: skickade en fråga till dem på 1177 får vi se

Jaja man får se de positivt 6000 kr för att slippa vara sjukskriven är rätt billigt iofs!

Fy vad hemskt, hoppas illamåendet släpper snart! Vilken vecka är du i nu?
 
Hittade ingen lista att fylla i men vi väntar vårt andra barn i oktober. Bf den 4/10 men går i princip garanterat över tiden. Har en dotter på snart 3 år och med henne gick jag över tiden två veckor.

Har nog haft det ganska okomplicerat men mått illa på kvällarna i perioder, fått bihåleinflammation och haft ett annat störigt problem men just nu är det inget av detta som påverkar mig just nu.

Fortsätter jag må bra jobbar jag hela vägen fram till BF men med lite mer anpassade arbetsuppgifter efter semestern. Så gjorde jag sist och det funkade bra.

Idag var vi på RUL och bebis hade växt som den ska. Nu är det bara lite drygt halva tiden kvar...
 
Hittade ingen lista att fylla i men vi väntar vårt andra barn i oktober. Bf den 4/10 men går i princip garanterat över tiden. Har en dotter på snart 3 år och med henne gick jag över tiden två veckor.

Har nog haft det ganska okomplicerat men mått illa på kvällarna i perioder, fått bihåleinflammation och haft ett annat störigt problem men just nu är det inget av detta som påverkar mig just nu.

Fortsätter jag må bra jobbar jag hela vägen fram till BF men med lite mer anpassade arbetsuppgifter efter semestern. Så gjorde jag sist och det funkade bra.

Idag var vi på RUL och bebis hade växt som den ska. Nu är det bara lite drygt halva tiden kvar...
Grattis! Skönt att det har varit helt okej än så länge. Jag hade bihåleinflammation precis i början av graviditeten, inte roligt...

Här kommer en lista vi kan börja fylla i (kopierade rakt av från en annan tråd :D):

September
9 Hedblomster, 31 år, första barnet, Västmanland

Oktober


November
 
Jag är sämst på att fylla i de där listorna, det blir alltid fel, så nån får gärna hjälpa mig. Har bf 31/10.
Jag har precis börjat tillfriskna efter närmare en vecka med influensa. Det vände i natt, efter en vända till jourläkarcentralen med 120 i vilopuls och närmare 39 graders feber. Det känns som att jag återuppstått från de döda verkligen, så vaccinera er är ett hett tips. Jag gick in i vecka 16 i tisdags och då var jag redan sjuk, vaccin rekommenderas först efter denna veckan men jäklar i det vad dålig jag varit. Covid I januari/februari var ingenting i jämförelse.
 
Jag är sämst på att fylla i de där listorna, det blir alltid fel, så nån får gärna hjälpa mig. Har bf 31/10.
Jag har precis börjat tillfriskna efter närmare en vecka med influensa. Det vände i natt, efter en vända till jourläkarcentralen med 120 i vilopuls och närmare 39 graders feber. Det känns som att jag återuppstått från de döda verkligen, så vaccinera er är ett hett tips. Jag gick in i vecka 16 i tisdags och då var jag redan sjuk, vaccin rekommenderas först efter denna veckan men jäklar i det vad dålig jag varit. Covid I januari/februari var ingenting i jämförelse.
I min region rekomenderas det efter vecka 12 om jag inte minns fel. Kan de ha ändrat rekomendationerna tro? Jag vaccinerade mig precis vid vecka 12.
 
Jag är sämst på att fylla i de där listorna, det blir alltid fel, så nån får gärna hjälpa mig. Har bf 31/10.
Jag har precis börjat tillfriskna efter närmare en vecka med influensa. Det vände i natt, efter en vända till jourläkarcentralen med 120 i vilopuls och närmare 39 graders feber. Det känns som att jag återuppstått från de döda verkligen, så vaccinera er är ett hett tips. Jag gick in i vecka 16 i tisdags och då var jag redan sjuk, vaccin rekommenderas först efter denna veckan men jäklar i det vad dålig jag varit. Covid I januari/februari var ingenting i jämförelse.
Jäklar vad jobbigt! Jag var rejält sjuk i vecka typ 5 och hade covid i vecka 12 så jag hoppas jag får vara frisk resten av tiden. Ska kolla upp vaccinet, för visst menar du influensavaccinet? Covid-vaccin har jag tagit! Fyller i dig i listan också. Krya på dig!
 
Jäklar vad jobbigt! Jag var rejält sjuk i vecka typ 5 och hade covid i vecka 12 så jag hoppas jag får vara frisk resten av tiden. Ska kolla upp vaccinet, för visst menar du influensavaccinet? Covid-vaccin har jag tagit! Fyller i dig i listan också. Krya på dig!
Det stämmer, influensa. Jag vet att det inte är säsong för det just nu, men läkaren igår var också inne på influensa för detta var mer än bara en vanlig förkylning. CRP låg strax under 30, så inte jättehögt, men det tydde också på en rejäl virusinfektion och just influensa kan ge utslag på crp.😊
 
September
9 Hedblomster, 31 år, första barnet, Västmanland

Oktober
19 orkide, 32 år, andra barnet, Stockholm
31 Fritidsryttare

November
 
September
9 Hedblomster, 31 år, första barnet, Västmanland

Oktober
4 WildWilma, 33 år, andra barnet, Östergötland
19 orkide, 32 år, andra barnet, Stockholm
31 Fritidsryttare

November
 
Är vi fler som äter medicin mot illamående?
Fick precis mer lergigan utskrivet och började räkna lite (läs sura :p) läkaren skriver ut 3 burkar varje gång och tar 100 kr per gång. Igår kräktes jag säkert 5 gånger trots full dos… vid full dos räcker burken 7,5 dag. Har försökt dra ner på medicineringen men blir dålig direkt.

Har varit inne och fått dropp pga uttorkning, nu börjar de vara bättre äter och får behålla det men kräks en hel del därimellan.
Är nu i vecka 24. Varför kan inte läkaren skriva ut tabletter så de räcker hela graviditeten när den inte går på högkostnadsskyddet. I vecka 38 kommer jag ha köpt medicin och betalat läkare 6 650 kr för besväret :yuck: skickade en fråga till dem på 1177 får vi se

Jaja man får se de positivt 6000 kr för att slippa vara sjukskriven är rätt billigt iofs!

Hoppar in från en annan tråd då jag ska alltid lidit av extremt graviditetsillamående och känner igen de dyra utgifterna i samband med det.

Åt 3 lergigan per dag när jag väntade pojkarna, var sjukskriven med 2 av dem. Samt åt 5 lergigan per dag + åksjukeband när jag väntade min dotter. Var inte sjukskriven med henne då jag var student på distans. (Bör lägga till att jag tror att den höga dosen med dottern inte beror på hennes kön, utan för att jag var stressad över att få ihop utbildningarna under tiden. Mitt illamående blir nämligen värre av stress).

Läkarna sa att jag kunde äta upp till 15 lergigan per dag när jag väntade dottern, men att vi skulle prova med att lägga till åksjukeband just för kostnadens skull i första hand. När vi la till åksjukebanden så minskade även besöken för vätskedropp :up:

Har du testat åksjukeband i kombination med Lergigan? Det är ett tips annars att prova :)
 
Är ni med i någon fb-grupp? Jag är med i en som heter typ bf oktober, och jag blir varje dag förundrad över människorna i den gruppen.

Det är en sjuk oro över ALLT, alltifrån stor/liten mage, får inte lyssna på fosterljud förrän v24, det kittlar i lilltån och vad man kan äta. Sen verkar alla vilja bli avstängda från jobbet i v20? Och typ skriver ”hur har ni gjort för att bli avstängda”?

Jag vet inte om jag är väldigt avslappnad, det är också andra barnet, men jag känner spontant HERREGUD!!! Om dom är såhär oroliga innan, hur ska det gå när barnet är fött? Man kan liksom inte överanalysera allt eller få en förklaring på allt. Men det kanske bara är jag? 🤷‍♀️ Jag jobbar i butik (som butikschef dock, men jobbar ju en del operativt också), rider som vanligt och är rätt avslappnad till vad jag äter. Dricker såklart inte alkohol eller äter brieost, men kan absolut äta kött som inte är helt genomstekt och har ätit chark som inte varit fryst i tre dagar innan.

Har ni samma upplevelse? Eller är ni själva mer oroliga av er?
 
Är ni med i någon fb-grupp? Jag är med i en som heter typ bf oktober, och jag blir varje dag förundrad över människorna i den gruppen.

Det är en sjuk oro över ALLT, alltifrån stor/liten mage, får inte lyssna på fosterljud förrän v24, det kittlar i lilltån och vad man kan äta. Sen verkar alla vilja bli avstängda från jobbet i v20? Och typ skriver ”hur har ni gjort för att bli avstängda”?

Jag vet inte om jag är väldigt avslappnad, det är också andra barnet, men jag känner spontant HERREGUD!!! Om dom är såhär oroliga innan, hur ska det gå när barnet är fött? Man kan liksom inte överanalysera allt eller få en förklaring på allt. Men det kanske bara är jag? 🤷‍♀️ Jag jobbar i butik (som butikschef dock, men jobbar ju en del operativt också), rider som vanligt och är rätt avslappnad till vad jag äter. Dricker såklart inte alkohol eller äter brieost, men kan absolut äta kött som inte är helt genomstekt och har ätit chark som inte varit fryst i tre dagar innan.

Har ni samma upplevelse? Eller är ni själva mer oroliga av er?

Folk är lika galna i Bf oktober 2021. Blev ej bättre när barnen kom. 🙈
 
Är ni med i någon fb-grupp? Jag är med i en som heter typ bf oktober, och jag blir varje dag förundrad över människorna i den gruppen.

Det är en sjuk oro över ALLT, alltifrån stor/liten mage, får inte lyssna på fosterljud förrän v24, det kittlar i lilltån och vad man kan äta. Sen verkar alla vilja bli avstängda från jobbet i v20? Och typ skriver ”hur har ni gjort för att bli avstängda”?

Jag vet inte om jag är väldigt avslappnad, det är också andra barnet, men jag känner spontant HERREGUD!!! Om dom är såhär oroliga innan, hur ska det gå när barnet är fött? Man kan liksom inte överanalysera allt eller få en förklaring på allt. Men det kanske bara är jag? 🤷‍♀️ Jag jobbar i butik (som butikschef dock, men jobbar ju en del operativt också), rider som vanligt och är rätt avslappnad till vad jag äter. Dricker såklart inte alkohol eller äter brieost, men kan absolut äta kött som inte är helt genomstekt och har ätit chark som inte varit fryst i tre dagar innan.

Har ni samma upplevelse? Eller är ni själva mer oroliga av er?

Jag var med i en sån grupp när jag väntade barn nr 2. Det var så mycket knäppa grejer som skrevs så jag gick tillslut ur 😅
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 356
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 709
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 660
Senast: co-SMAD4
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 209
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp