Nebraska

Trådstartare
Vart kan man köpa höfrö ,och då helst via postorder? Jag bor i Mora.
Var och kollade på Granngården,och det var hemskt dyrt :crazy: .

Sv: HÖfrÖ!

Om du menar frö för att så in en slåttervall med, sk vallfrö. Så tycker jag du ska vända dig till en växtodlingssäljare på Svenska foder, Svenska Lantmännen eller någon annan lokal spannmålsfirma som handlar med lantbruksprodukter. De kan tipsa dig om lämplig fröblandning för det finns i hur många varianter som helst. Och ja vallfrö kostar många kronor/kg men det ska defenitivt vara billigare en på Granngården :devil:

Det kostade runt 1000 för att räcka till min lilla bit,som inte ens är ett hektar :crazy: .Tror sorten hette 914.

Ok, runt 50kr/kg om du sår 20kg/ha vilket är normalgiva. Har tyvärr inga priser i huvudet så jag kan inte säga om det är för dyrt eller ej :confused:

det är normalpriset för vallfrö, så tyvärr, det är där priserna ligger.
gräsmattefrö kostar faktiskt lika mycket.

Blev nyfiken på priset. Så nu har jag kollat vad jag betalade sist, visserligen köpt 2005 men borde inte skilja så mycket ändå. För vallfröblandningar för hästhö och betesvallar har jag betalt mellan 25-30kr/kg exkl moms. Snacka om skillnad :devil:

var har du handlat då?
Jag har jobbat med lantmännensprodukter och har då sett ca 1000kr/säck, MEN nog är det 20-25 kg/säckar...

Hos en privat spannmålshandlare som är en av Lantmännens konkurrenter. Och nej priset är inte fel angivet, har offerten framför mig. Köpte visserligen 250kg den gången samt 30000kg utsäde (korn, havre, vårvete) men så stora rabatter får jag inte. Utan någon tar helt enkelt för mycket betalt.

Mina erfarenheter av Granngården är att de är minst 30% för dyra,på allt.Men hä har de ju inga konkurrenter :mad: .

Köpte häst och fårbetes blandning på svenska foder. Kostade 270:- +moms för en 10kg säck. Sådde i somras och släppte mina på bete igår, mkt glada hästar!:)

Lines skrev:
Vart kan man köpa höfrö ,och då helst via postorder? Jag bor i Mora.
Var och kollade på Granngården,och det var hemskt dyrt :crazy: .

www.skanefro.se

Där har vi köpt frö till våra vallar. De har färdiga blandningar eller så blandar de efter önskemål. Skickar gör det också.

Granngårdens/Lantmännens fröblandningar har vi provat. Jag inte nöjd kan jag säga. Den blandning vi valde hade enligt Lantmännen inte många procent inslag av klöver. Så vi sådde med frö där ifrån på en av åkrarna för fem år sedan. Första sommrarna hade vi så mycket klöver att jag uppskattade det till minst 40%. Det var först förra året som jag kunde använda det till hästarna. (Och då innehöll det fortfarande mycket klöver)

Liknande trådar

Hästmänniskan Som rubriken lyder. Letar ihjäl mig efter Penny tidningar från 90 talet och framåt. Någon som vet vart man kan köpa dem på nätet? Hade...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej, jag vill köpa en egen häst men jag måste kolla med er mer ”erfarna”/ni som har egen häst. För jag har nämligen hittat en häst som...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 336
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid... 2
Svar
23
· Visningar
2 830
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka