Hög manke!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare froggy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 684
F

froggy

Någon som har nått tips på vad man kan göra åt en häst med hög manke. Min häst är 10 år och har väldigt hög manke. Inte så kul. Så om det finns något sätt man kan träna bort det på eller så ,så skulle jag gärna vela veta det. ;)

Sv: Hög manke!

Det går inte att "träna bort" benvävnad...
Manken blir ju (oftast) mer markerad genom åren, grattis!

vissa hästar har hög o vissa låg min har en hög och det går inte att träna bort men det går ju att få mer muskler runt den ;)

vissa hästar har hög o vissa låg min har en hög och det går inte att träna bort men det går ju att få mer muskler runt den ;)

Jo,tänkte jag också på. Kan man inte försöka få lite mer muskler i ryggen,så det inte blir sån svank. Nått tips på hur man kan träna det då?

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: warg
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
423
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
739
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 241
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Hingstvalsfunderingar 2025