Hög och lång manke, rak rygg

Mazarinen

Trådstartare
Har ni några tips på hoppsadlar som passar en häst med hög och lång manke och rak rygg. Just nu har han en prestige golden star (fungerar bra på honom, men inte lika bra för mej)

Idag provade jag en prestige meredith och den låg väldigt bra (mycket bättre en prestige goldens star tom.) men den passar inte riktigt för den ekonomin som jag har nu då jag är student.

Tror ni att en prestige paris skulle passa?

Och har ni tips på fler sadlar som kan passa :)

Sv: Hög och lång manke, rak rygg

Tror absolut att en Paris skulle fungera utifrån din beskrivning av vad som legat bra på hästen innan.

De nyare Golden Star-modellerna ska tydligen vara rakare än Paris i bommen, medan Paris och Meredith ska vara ganska likvärdiga enligt de sadelutprovare jag pratat med.

Har själv en Paris D Special, fantastiskt trevlig sadel!

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 422
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka