Höghöjdsträning?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Jozze
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 4 000

Jozze

Trådstartare
Min säng har äntligen anlänt och är äntligen ihopskruvad (ben) och iordningställd - men den ser inte klok ut!

Jag tittade på sängar på varuhuset i Västerås, och hittade där en kombination med madrassbotten, resårmadrass och bäddmadrass. Kommer inte ihåg den sängen som speciellt hög, men kan då heller inte minnas om det var ben eller ej på deras visningsexemplar. Jag har däremot skruvat fast ben på min botten, 20 cm höga, och sängen är hela 75 cm hög! :eek: Det lät inte så mycket när jag satt framför datorn och plussade ihop höjderna innan jag beställde, men jag upprepar mig; min säng ser inte klok ut...

Det jag vill fråga är om någon kan upplysa mig om jag kanske har beställt helt fel, att man brukar kombinera ihop helt andra madrasser än madrassbotten och resårmadrass, eller om jag bara råkade ta typ det tjockaste jag kunde hitta av de två och kombinerade ihop dem :crazy:

Det jag har köpt är Sultan Alekull, Sultan Hasselbäck samt Sultan Tuvebo. Är jag helt ute och snurrar? :crazy:

(Jag kan ju ta bort benen på den, men några ben vill jag ju iaf ha, så att den inte står rakt på golvet... Skön att sova i var den iaf.)

Sv: Höghöjdsträning?

Vi har också en hög säng! Känns som att det var onödigt med 20 cm höga ben, men våran är ändå bara 60 cm hög.

Seeen tror jag faktiskt att du har beställt en del för mycket :D.

Jag tror att det räcker med antingen Hassselbäck eller Alekull, inte båda två!

http://www.ikea.com/ms/sv_SE//kampanj/fy08/sangtest/bed.jpg

Om du jämför med denna, har inte din säg ett extra lager då?

Tycker att du ska lägga upp en bild på din säng!
Måste också varna för att jag inte är någon expert ;).

Alekulla skruvar du fast benen i och har en bäddmadrass på. Alt, lägger rakt ner i en sängram.

Hasselbäck använder du tillsammans med en ribbotten i en sängram med en bäddmadrass på.

Lämna tillbaka den ena madrassbotten eller köp en till bäddmadrass så har du en dubbelsäng :D

Jag har på sista tiden sett att folk har så höga sängar. Det ser faktiskt helt galet ut... Jag förstår inte heller riktigt varför man måste ha sängbotten på sängbotten. Resårmadreassen kan ju knappt påverkas av sängbotten och tvärtom. Men jag har sett på Ikea att de gör så.

continentalsängar ska inte ha ben såvitt jag vet :)
Kolla typ på andra möbelsidor och se deras continentalsängar och jämför :idea:

Vi har ikeasäng, ben en 160*200-madrass och sen bäddmadrass på det... fast hade hellre haft continentalsäng :)

Det känns lite överarbetat.
Själv ska jag ha två 80-resårbottnar och en 160-bäddmadrass.
Enough!

Jag har en continentalsäng... Resårmadrass i mitten o tjock bäddmadrass på... Vet inte vad det är i den understa men tror resår där också...
Vet inte hur hög den är men vi har låga ben... De är inte 20 cm höga iaf...

*lånar sista*

Tack för alla svar!

Har varit bortrest, därav min frånvaro i tråden.

Jepp, det blir ju konceptet kontinentalsäng som jag har, men det har ju även pojkvännen och hans är inte alls lika hög! Det var därför jag undrade om någon hade koll på IKEAs utbud och att jag helt enkelt beställt fel. Men det var de madrasserna som hade satts ihop i ett visningsexemplar på IKEA i Västerås :confused:

Jag får väl ta bort benen och lägga ned madrassbotten i en "låda" eller dylikt... Då blir den ju ca 55 cm och borde vara lagom...

Jag tänker mig att det blir svårt att hålla rent under då; med 20 cm ben kommer dammsugaren lätt under och med en "låda" kommer ju inget damm alls under. Men jag får väl leta efter lägre ben..

Jo- de e klart... Men jag kommer under min med dammsugaren- iofs måste jag ligga ner på knä men lite träning på köpet skadar ju inte...

Jag tittade på en säng förra veckan som låg i en sängram på golvet o tänkte bara BIAbädd för hundar... Därav kommer jag nog aldrig lägga sängen på golvet..

Jag tittade på en säng förra veckan som låg i en sängram på golvet o tänkte bara BIAbädd för hundar... Därav kommer jag nog aldrig lägga sängen på golvet..
:D Det är klart. Jag får se om jag hittar några ben som är ännu lägre än 10 cm, annars får jag byta till tiocentimetersbenen.

Jag går emot strömmen och säger att det är snyggt med en hög säng! Skaffa draperier som går hela vägen ner och ordentliga förvaringsbackar inunder.

Liknande trådar

Hemmet Vi står inför en flytt och kommer att få plats med en "riktig" dubbelsäng i sovrummet. Jag :love: egentligen vår 140 cm-tempursäng...
Svar
14
· Visningar
8 010
Senast: Prosit
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 803
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka