Högst 1kvadratdm brodyr?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Mahogney
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 334
M

Mahogney

Hört nånstans att man inte får ha mer än 1 kvadratdm brodyr på tävlingsschabrak? stämmer de?
Har nämligen en logga som jag ska brodera på både schabrak och jackor m.m.
Vill att den ska vara hyfsatt stor på schabraken så den syns...

Loggan för övrigt som jag knåpat ihop i Photoshop...
14792113.jpg

Sv: Högst 1kvadratdm brodyr?

Tackar :D
Jag tyckte jag behövde nåt lite extra på mina grejjer :p är ju lite sånn av mig...

I TR I (Gemensamma bestämmelser) regleras regler för sponsorskap och reklam för enskilda hästägare/ryttare/kuskar/voltigörer i Mom 151 och Mom 152.

Källa: Ridsportförbundets hemsida

Där tror jag även att du hittar hur stor brodyren får vara.

om jag inte minns alldeles fel är det max 200 cm^2 på vardera sidan av schabraket som gäller. (Dock räknas inte namn på häst/ryttare/klubb som reklam vill jag minnas).

har inte TR här, men vet att jag har skrivit ned citatet ut TR tidigare här på buke, prova att söka :idea:

1 kvm brodyr är ju rätt stort (1*1 m) du tror inte att det räcker? :)

Jag har inte TR framanför mig men gäller inte dom där storleksreglerna på 1 kvadrat dm bara ren reklam? Eget namn tror jag inte inefattas av dom reglerna....

jag har precis som en del andra här för mig att namn på ryttare/häst inte räknas som reklam? Jag har i alla fall inte tänkt på det när man broderat schabrak... har dock inte tr på jobbet, så kan inte kolla.

Tack för alla svar :D
Jag kollade TR och hästnamn ryttarnamn eller klubb emblem eller namn räknas inte som reklam

Liknande trådar

Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två... 2
Svar
38
· Visningar
7 946
Senast: Lona
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 248
Senast: cambodia
·
Relationer Jag har varit tillsammans med min sambo i över 1½ år nu. Jag 25 år och han 31... Allt gick väldigt fort när vi blev tillsammans och vi... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 122
Senast: Niceperson
·
Utrustning Nu har de uppdatera TR-en kommit för 2012 och där är en (misstänker jag) ganska stor ändring angående Märkesplacering på... 19 20 21
Svar
400
· Visningar
37 493
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka