Måste bara bemöta det här generellt då jag både är välutbildad och innehar arbetsledande befattning. Det har hänt att jag fått kritik för att det inte är "förnuftigt" eller "onödigt" etc och ja, det är helt sant att jag faktiskt inte har så stor erfarenhet. Det är jag den första att skriva under på. Men det är också så att jag har det yttersta ansvaret om något går fel och därför vill jag ha både hängslen och livrem ibland. Och om något går fel vill jag själv kunna känna att vi gjort vad vi kunnat och även kunna säga det till mitt försvar.
Jag har själv tidigare varit den som kritiserat arbetsledande positioner och jag kan säga att det är bra mycket lättare att göra det när man inte själv är den som är ytterst ansvarig.
Självklart är det så. Jag vet att våran planerare skulle göra mer för oss om han bara hade möjligheten.
Dock är det inte kul när det läggs på oss "lägre stående" att försöka reda upp och dessutom stå till svars för nått som ser bra ut på papper men är totalt omöjligt att genomföra i verkligheten.