Höja sin sgi/föräldrapenning?

Diana

Trådstartare
Hur länge måste man jobba för att höja sin sgi? Är det timmarna man jobbar eller lönen det räknas på? Och vad händer om man börjar plugga?

Jag vet att man kan kolla på Försäkringskassans hemsida men jag blir bara mer förvirrad då... Sa till min vän, som vill veta, att på Buke finns det alltid svar!:)

Sv: Höja sin sgi/föräldrapenning?

finns redan trådar om detta, men det är sex sammanhängade månaders lön som räknas, du måste alltså jobab i 6 månader i sträck för att sgi ska kunna beräknas..
och börjar du studera måste du fullt studielån+bidrag hela tiden för att sgi ska behållas..

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
814
Senast: Guldaskig
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 616
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år... 2
Svar
20
· Visningar
1 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka