Höjd på Börjes läderridstövel?

Chili

Trådstartare
Kolla lite på deras måttabell, är intresserad av Perfect stöveln. Bredden runt vaden passar till min skostorlek, men höjden var 44 cm?! Jag vet inte om jag gjorde fel, mätta från fotsula till knä på insidan, där stöveln antagligen slutar. Eller ska man mäta på utsidan? Men då är det ju lite svårt att veta exakt var stöveln slutar...
Men iaf, den var 7 cm längre än mitt ben. Sjunker de verkligen ihop så mycket eller är det fel på min mätning? :crazy: Jag vet att jag har lite korta ben men inte så onormalt korta? Jag mätte till 37 cm, men stöveln är 44 cm lång. Vågar jag beställa ändå?

Sv: Höjd på Börjes läderridstövel?

Jag vet inte hur höjdmåtten är satta.. Jag har aldrig tittat på just den stöveln, men över huvud taget när jag mätt för att se vilken storlek jag ska ha så har jag också fått det så tokigt som du, att man skulle drunkna i dem! Men när jag sen provar så är det inga problem. Lite höga är de ju alltid när de är nya, men inte hur mycket som helst.

Det enda jag kan råda dig till är att om du inte vet med dig att du har extremt korta underben så beställ stöveln, för då passar den troligen. Skulle den vara alldeles för hög (och inte gå att använda med häl-kilar eller dyl.) så kan du ju sälja dem till nån annan, eller skicka tillbaka dem.

Tack för ditt svar! Jag ska nog beställa dem och se hur de passar. Mina första riktiga läderridstövlar :) Iof billiga, men dyrare kan jag köpa när de har gått sönder och jag börjat jobba... =)

När vi mäter till måttbeställda stövlar så mäter vi alltid från fotsula/häl till knävecket.
Sen brukar ju alltid stövlar sjunka någon cm.

Senast ändrad:

stävlar som sjunger.. spännande :rofl: :rofl:
jag har iaf höjd 52 cm. men då e ja ganska lång.. o så 35 i vidd.
stövlar e alltid för breda. :(

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 255
Senast: __sofia__
·
Dressyr Försöker leta efter svar i andra trådar och prata med ridsportbutiker men jag blir verkligen inte klok på detta... Måste verkligen ha...
Svar
12
· Visningar
2 875
Senast: Daredevil
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 356
Senast: Jerseyite
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
29 123
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka