höjd på eltråden?

lis1e

Trådstartare
ska sätta staketet i veckan. är lite osäker dock på hur högt tråden ska sitta? två olika höjder hade jag tänkt mig...

lisa

Sv: höjd på eltråden?

Beror ju helt på hästarnas storlek, finns ju allt mellan skettis och shire ;) och hur bra de respekterar staketet.

he he, ja det beror som sagt på ras. Men ponera hbl, vbl etc mellan 155-175 i manken ;)

Har upptäckt att man helst ska ha tre trådar. Då hade jag satt 150 100, 50.

med två hade jag nog kört på 70-140...

Min fjording är 142 cm hög och jag uppskattar att jag har den övre eltråden på ca 110-115 cm och den nedre på ca 50-60 cm.

mitt sto är 163 hög. hade tänkt mig 120 på den högsta tråden o 60 på den undre. kommer att gå hon och ett d ponny sto i hagen, så det bör räcka med två tror jag..

tack för alla svar!

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
652
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Jag var idag o provred en massa hästar o står o velar mellan två, hur bestämmer man vilken man ska köpa?😩 Häst 1 är en valack på 3 år... 2
Svar
25
· Visningar
3 984
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 899
Senast: 13579vas
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 709
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka