Höjning av vikt för B-kort

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lingon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 882
L

lingon

Jag har hört att ändringarna ang. vikten för B-kort kommer att ske 2010. Är det någon här som vet om det är så?

Sv: Höjning av vikt för B-kort

Jag har hört att ändringarna ang. vikten för B-kort kommer att ske 2010. Är det någon här som vet om det är så?

Det finns inget bestämt i den frågan ännu, och årtalen är lite luddiga de också. Har sett 2012 nämnas också... ;)

Så som jag uppfattat det kommer det inte att bli helt fritt för alla med B-kort att koppla på tungt släp hur som helst, utan snarare tvärtom, att det kommer att krävas ett förarbevis för att dra något tyngre än ett lätt släp (750kg) öht.

Men det är nog som sagt inget bestämt alls ännu.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
650
Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka... 2
Svar
28
· Visningar
2 170
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka