Holstiner?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Warhammer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 898
W

Warhammer

Är holstiner bra hopp hästar?
Eller är dom bättre som dressyrhästar?
Visst det är ju inte rasen som spelar roll det är ju olika för varje häst om dom passar bättre som dressyr eller hopp häst.
Är det många som går dom högre klasserna i hoppning?
Är det någon annan bra hopp ras som ni hellre föredrar?
Kan ni vissa bilder på holstiner?
Eller vissa hemsida?

Sv: Holstiner?

Är holstiner bra hopp hästar? Holsteiner är en av de tyska halvbloden och ja de lämpar sig både till hoppning och dressyr. Många av de tyska halvbloden har ju lite blandat av holsteiner, oldenburgare och hannoverannare i sig. Enligt den tyska holsteiner sidan lämpar de sig speciellt till hoppning, men även till dressyr och fälttävlan.

Är det många som går dom högre klasserna i hoppning? Det finns en hel del med holsteinerblod i sig som går i världseliten.

Eller vissa hemsida? Holsteiner Verband länk

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: Elo
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 673
Senast: Mirtai
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 285
Senast: ufot
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka