homeopatmedel

N

Nidhögg


The Horse 8220;hangs on the right Rein If the horse has a tendency to hang on the right rein and break his head towards left, the cause of the problem may be strain on the stomach and on the right shoulder. With these actions, the horse is trying to unload the shoulder and increase the blood circulation to this area.

The recommended combination is Minesyl, Macromin and Stomamin. By aiding in the removal of toxins and increasing blood flow, Stomamin and Macromin work together to relieve tension in the neck, chest and shoulder muscles while coordinating and smoothing muscle movements. Minesyl enables the body to utilize
100% of all the nutrient needs and aids in the quick absorption of the Macromin and Stomamin.



Minesyl is a powerful catalyze that enables the body to absorb all the nutrition the horse needs.
Macromin will increase the vital blood circulation in the body, relax painful muscle tensions and allow the horse to regain its smooth movements.
Stomamin will support the function of the metabolic process and it will relieve the tension in the neck-, chest-, and shoulder muscles.

The recommended package contains Minesyl, Macromin and Stomamin



Hittade det på nätet på en sida om homepat medel. Något som har någon erfarenhet om detta?
Låter verkligen som min ena häst. Han är genom kollad av veterinär och kiropraktor utan att någon hitta några fel.
Blir lite fundersam...
 
Ja, det där var nog nåt av det dummaste jag har läst på länge :rofl:

Finns det folk som går på sådant?

I så fall är det inte konstigt att det blir sk 'Pinnen-fall' i detta land

*blir mörkrädd*

/Mike :devil:
 
Tänk vad enkelt det vore, om man kunde ta till mediciner när hästen börjar hänga i tygeln. :rofl:
 
Det är nog lite djupare än så.......tycker inte att det är något att skratta åt.... :)

Allting är inte bara svart eller vitt.
 
Kan inte påstå att jag vet något om just detta. Men jag har provat Homeopatmedel av olika slag. Vissa fungerar med bra effekt vissa inte.

Så vad du kan göra är helt enkelt att prova dig fram, hittar inte vet. något så bör vi titta på alternativ för många åkommor har blivit botade på alternativ väg.

MVH/
 
Hallo välkommen hem igen :) :)
håller med dig....världen är förunderlig....och jag VET att det kan funka , kanske inte på alla som "hänger på en töm"...men det ligger lite i det...
 
Tack... :) hemma alltid bäst fast Österrike var fantastiskt :)

Jo, men vår värld ser ju ut så, vi är så vana vid symptombehandlingar att vi har ibland svårt att se vidden av att det finns en orsak bakom allt.

sen att vissa kan tycka att ovanstående text kan låta långsökt, förstår jag, men glöm inte gott folk, det finns ALLTID en orsak bakom allt.
 
the cause of the problem may be strain on the stomach....
mest det med magen som fick mig att fundera, vet att han har lite trubbel med magen. Äh, lite flum knäpp var jag bara, inget att ta så allvarligt på :cool: :p
 
Homeopati är faktisk en ganska väl ansett form för behandling, även i Sverige! För att bli homeopat måste man plugga i fyra-fem år! Uttala dig inte om saker som du inte har kunskap om..... :crazy:

Självklart så kan det att hästen hänger i tygeln ha en million andra orsakar, men inom homeopatin så värderar vi HELHETEN, och om nu hästen hänger på tygeln, så kan det vara att vägledande symptom.

PÅ andra sidan, så vill jag ¨säga att å hitta diagnoser på sin hästs problem på nätet inte är särskilt smart, oavsett vad det gäller.... Vill du försöka att bota din häst mha alternativmedicin, så skall du uppsöka en som kan komma och kolla igenom din häst.

/maria - dipl. Hästhomeopat...... :smirk:
 
De homeopatmedel min häst har knaprat i sig har fungerat ypperligt.
Ni vet nog inte riktigt vad ni pratar om.
Om hästen hänger i tygeln borde det ha med muskler att göra, och om man behandlar de musklerna så upphör hängandet i tyglen.
Är dte verkligen nåt att bara skratta åt? :confused:
 
Om hästen hänger i ena tygeln betyder det ju att den inte är lösgjord, dvs den "spjärnar emot" och spänner musklerna.

Och man kan alltså få musklerna och slappna och hästen att sluta spjärna emot och hänga sig på en tygeln/tömmen med homeopatmedel?

Isf skulle man ju rent teoretiskt och ganska tillspetsat inte behöva rida/utbilda en häst lösgjord och liksidig och lyhörd? ;)

Sen, innan man köper dyrt homeopatmedel..hur sitter sadeln och ryttaren? =)

Men visst, nog kan spända muskler orsaka både det ena och det andra. Min valack blev plötsligt väldigt högerstyrd och började dra ngt extremt åt höger. Vi galopperade ner i ett par diken faktiskt. Equiatriker masserade loss muskelspänningar och hästen blev "rak" igen. Men att man skulle kunna "MEDICINERA" bort detta med homeopatmedel? Nää...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
580
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 601
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 357
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Dagbok Har funderat en stund på om jag ska posta en dikt jag skrev ikväll och blev lätt road nu när jag oroar mig för att ångra mig om jag gör...
Svar
0
· Visningar
929
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp