Hon ska vaccineras i dag! Men sedan då...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare solenbakommolnet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 719
S

solenbakommolnet

Jag har en liten fundering över vaccinationen. Min häst ska vaccineras i dag mot hästinfluensa. Det är första sprutan för grundvaccinet.

Och så till frågan: Kan jag aktivera min vän efter injektionen :confused: Eller är det bättre att låta henne vila efteråt :confused: Hur har ni gjort :confused:

Mycket tacksam för snabba svar :bow: :bow: :bow:

Jag brukar ta det lugnt i en vecka efter vaccination. Skritt och lite trav, inte så attde överansträngs. jag ställer inte av dem helt som en del gör utan tar det lugnare. Passar på att ta ett långt skrittpass i solen och barra njuter :D eller tränar intensivt på halter, framdelsvändningar eller annat lugnt och stillsamt

Jag brukar ta det lite lugnt. De flesta hästar reagerar inte så mycket på de nya moderna vaccinen men de skall inte ridas hårt. Mitt sto kändes lite avslaget efter grundvaccineringen, sedan märks det mindre för vart år som går.

Enligt veterinären som var ute och gav våra hästar vacc i förra veckan gick det bra att rida samma dag, bara ta det lite lugnare, inga tokgalopper direkt. :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 389
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 542
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka