Bukefalos 28 år!

Hona eller hane?

labb

Trådstartare
Är det en hona eller hane på bilderna? Inte lätt att säga förstås men om ni skulle våga er på en gissning. Tyvärr är katten så skygg att det är omöjligt att komma nära den, så fort den får syn på en människa försvinner den.

13942729421_629c78e81a_z.jpg

13942730221_cd59edc67b_z.jpg
13942731541_86950d84bf_z.jpg
13942732941_f37f600e77_z.jpg
 
För att kunna avgöra kön måste man titta under svansen. Färgen är brun-tigré/spotted med lite vitt (visst är det väl en vit fläck på höger sida om nosen?). Det är mycket rufism i pälsen som gör att den ser lite rödaktig ut på vissa ställen och så kan både hanar och honor ha.

Honkatter är oftast lite näpnare och mindre i storlek än vad hankatter vanligtvis är, men det är en väldigt otillförlitlig bedömningsmetod.
 
Omöjligt att säga.
Om den luktar illa när den kissar - hane.
Om den skriker i mars - hona.
Annars kastrat, och då så spelar det väl ingen roll?
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 187
Senast: Squie
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
642
Senast: Nikan
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp