Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tunga och klumpiga, och oftast så väldans stora.
Då kan du sluta fundera på bomull. Tyvärr. Det är flera gånger så tjocka 'rep' i dem, och de går INTE sönder ett dugg lättare om de fastnar tyvärr. Däremot är risken att de fastnar mellan tand eller mellan sko och hov mkt mindre då snörena är så himla mycket tjockare. Stoppa in ett ben däremot.
Bästa nätet för att minska risken att fastna tycker jag de finmaskiga är, de som de INTE kan få in en hov i. De kan teoretiskt iaf fastna i tänderna, och mellan sko och hov, men inte få in ett ben. Och om man ser till att de inte kan dra ner det är ju risken för mellan sko och hov minimal, bara tänderna kvar då. Jag har aldrig varit med om just det dock *peppar peppar*
Nackdelen med finmaskiga är ju att det tar väldigt mkt längre tid och mer pill att få ut det - fast det kan ju vara ett plus med. Beror ju på varför du ger i nät - för att minska spilla/dra runt eller för att just förlänga ättiden?
Ehm, är inte det där lite väl lågt? Så fort höet är slut kommer det ju hänga i marken= SKADERISK!
Inte kul att hitta sin häst i stallet på morgonen med ett ben i nätet...
Jag skulle hänga det högre om jag vore du
Aha, okej.
Anledningen är att jag funderar på att ge min häst sitt kvällshö i hönät, men vill ha nått som går sönder relativt enkelt om han skulle fastna idet.![]()
hur ska hästen kunna fastna i hönätet om du har det i höjd som det är avsett för? dvs en bra bit ovanför marken såsom i transporten?