Sv: Honda CR-V
En Toyota Rav4 ska visst vara bra har jag hört, har ingen egen erfarenhet dock.
de äldre modellerna, fram till ca -05 tror jag, får dra 1500 kg på B kort.
Suzuki Grand Vitara får oxå ta rätt mycket på B kort.
Är ju inte så många bilar som får dra mycket på B kort.....
Är reglerna lika i Finland som sverige ?
I Norge tex är ju reglerna annorlunda, där får totalvikten inte överstiga 7,5 ton på ekipaget tror jag...iallafall var det så förut
Letade själv bil hösten -09, hittade bilen i mars-10......den krävde BE kort för mitt släp men det var det värt för rätt bil !
Hittade ingen annan som jag tyckte var bra nog men så är jag lite speciell, klarar tex inte suvarna där man sitter rätt högt och nära ratten med böjda ben utan måste ha en personbil där man kan sträcka ut benen.
För mig blev det en volvo xc70 D5, dyrare i inköp än planen men väl värt det i efterhand
så automat är inte nått att ha då, för var ju just en sådan jag hittat.
Vet inte snart vad jag skall börja hitta på för bil. Har en begränsad budget, men vill ha en bil som orkar dra mer än 1400 kg, som ju tycks vara standard, allternativt att man hittar en mycket lätt buggitransport, som i alla fall får lasta två hästar i
En Toyota Rav4 ska visst vara bra har jag hört, har ingen egen erfarenhet dock.
de äldre modellerna, fram till ca -05 tror jag, får dra 1500 kg på B kort.
Suzuki Grand Vitara får oxå ta rätt mycket på B kort.
Är ju inte så många bilar som får dra mycket på B kort.....
Är reglerna lika i Finland som sverige ?
I Norge tex är ju reglerna annorlunda, där får totalvikten inte överstiga 7,5 ton på ekipaget tror jag...iallafall var det så förut
Letade själv bil hösten -09, hittade bilen i mars-10......den krävde BE kort för mitt släp men det var det värt för rätt bil !
Hittade ingen annan som jag tyckte var bra nog men så är jag lite speciell, klarar tex inte suvarna där man sitter rätt högt och nära ratten med böjda ben utan måste ha en personbil där man kan sträcka ut benen.
För mig blev det en volvo xc70 D5, dyrare i inköp än planen men väl värt det i efterhand