AnnaKarinA
Trådstartare
Är fyrhjulsdriften så värdelös som det sägs?
Berätta allt ni vet!
Berätta allt ni vet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är fyrhjulsdriften så värdelös som det sägs?
Berätta allt ni vet!
Fyrhjulsdriften på Honda CRV är väl bland den bästa i tester? Vi har iallafall en CRV som är helt suverän, men fyrhjulsdriften går ju bara i när det behövs och det är sanningensnamn inte ofta, mend et bertyder ju inte att den är dålig
Den är super som dragbil iallafall! vart har du hört att den skulle ha dålig 4-hjulsdrift? Har aldrig hört det verkligen!
Jag har haft en CRV av äldre årsmodell, en 99-a. Jag körde 7000 mil med den. Det var ytterst få gånger fyrhjulsdriften behövde gå i. Den tog sig fram förvånansvärt bra med bara framhjulsdrift. Nu testade jag den inte genom att parkera med släp på leråker, djupsnö el dyl, men i normalt vinterväglag gick det bra.
CRV:n, liksom andra bilar som saknar lågväxel, diffspärr etc, har kass fyrhjulsdrift jämfört med riktiga terrängbilar t ex Landrover Defender och Mitsubishi Pajero. Vad man ska välja beror vad som är viktigast för bilvalet och vad man kan kompromissa med. Om man ofta kör på leråkrar, djupsnö etc så får bra fyrhjulsdrift hög prio. Kör man mest under "normala" förhållanden så väger andra egenskaper tyngre för mig vid bilval. Tílläggas bör också att Honda har förbättrat fyrhjulsdriften sedan CRV-n lanserades 97-98.
Ska du verkligen köpa fler bilar med tanke på dina senaste affärer?![]()