Hööks Claridge House sadlar - i läder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tufsen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 5 008
T

Tufsen

Passar de raka el. svängda ryggar? Har fått erbjudande att köpa en sådan billigt som reservsadel, men min häst har spikrak rygg och jag har inte sett den el. provat den än. På bild ser den rak ut, men jag hoppas ngn här VET!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hööks Claridge House sadlar - i läder

satsa på en annan sadel.. inget skit. vill du ha något annat billigt, titta på globus wintec eller griffin..

dom kostar ju bara 1299 eller vad de tär nya så varför köpa en begagnad om du vill ha just en sån`? :) vet ej vad dom passar för hästar.

alla soms kriver hon ska kolla på andra sadlar. hon kanske ändå vill veta vad den passar för hästar. och de tär ju trots allt hennes val vilken sadel hon väljer!

1299???

De kostar ju 4 399:-. Skrev också att jag ska ha den som reservsadel då jag rider mest dressyr i dressyrsadel (som inte var billig!), men vill ha en sadel att hoppa med ngn gång i månaden om andan faller på...

Skulle aldrig köpa en sadel som kostar 1299 ny!

såg just att det var ett annat märke :angel:

har hört ryktas om att det ska vara stubben som tillverkar CH sadlarna men jag vet absolut inte.... OOOM det nu är så så kanske de, liksom stubben, passar en svängd rygg. Ring o hör med försäljaren

Ja, ja... Nu blev det inte den ändå, har köpt en bättre begagnad Griffin R W showjumper istället...

alla har kanske inte råd att köpa sadlar för många tusen.
dessutom frågade hon ju bara vad dem passar för rygg!!

Många tusen? Du kan få en 2 år gammal Stubben i nyskick för 5000:-! Hade aldrig köpt en så dålig sadel för min häst. Pengarna man sparar in på sadelköpet får man ju lägga (+ mycket mer) i vetkostnader istället...

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
158
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 337
Senast: poetin
·
Utrustning Bästa Buke! Ni brukar ju kunna era sadelmodeller. Jag har en arabhäst med superkort, platt o bred rygg med medelhög bred manke, rätt...
Svar
3
· Visningar
940

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka