hööks dressyrskydd...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheRutan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 500
T

TheRutan

Hej!

Har funderat på att köpa hööks dressyrskydd till min häst. Är det någon som har någon erfarenhet av dom? Är de bra? Passform? Finns det något bättre alternativ som fortfarande inte kostar skjortan? Tack!:bow:;):D

product.aspx

Sv: hööks dressyrskydd...

Jag har Catagos dressyrskydd och dom är jag verkligen supernöjd med, rekommenderas starkt! Kostar ca 900 kr för ett helt set med fram- och bakskydd.

Jaa! de ser ju jättefina ut :love:

Ska se om jag hittar dem i cob någonstans...;)

Jag köpte Hööks dressyrskydd förut men fick lämna tillbaka dom då de är stora i storleken och inte passade min dam som ligger någonstans mellan cob och full i storlek (hon har oftast full på bakbenen men kan ha cob fram).

Köpte i stället skydden från Catago och är supernöjd!!:love:

Vad köpte du för storlek då på Catagos? Har också en häst som,igger mellan cob och full....
:bump:

Jag har dem och kan hålla med om att de är lite stora i storleken. Dessutom är de hårda och stela men de kanske formar sig och mjuknar när man använt dem ett tag? Mina är inte mkt använda då hästen först fick blödande skavsår av dem (eller av ngt som kommit in under skyddet) och fick rida utan skydd för att såret skulle läka. Sedan har han vilat p.g.a. sjukdom så jag har inte haft möjlighet att prova så mkt. De är på tok för stora för de andra hästarna så nu ligger de mest och samlar damm...

Kan också rekommendera Catagos dressyrskydd.

Jag har vita, och trots att jag ridit i rena rama lervällingen med dem så är de fortfarande lika fina som nya. De är superlätta att hålla rena och håller passformen toppenbra.

Värt de extra hundralapparna jämfört med hööksskydden tror jag, för det känns som om Catagoskydden håller betydligt bättre.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka