Hööks höst/vinter 2014

Shoppade loss lite förra veckan.
*en flaska Ultrashield flugmedel
*Grimma + grimskaft set för 49 kr :)
*Pannband till mig själv
*Excellent ridbyxor!!!! Jag som lovat mig själv att inte köpa ridbyxor från Hööks då de jag köpt tidigare varit av väldigt dålig kvalité. Men de är väldigt sköna iaf! Och snygga, enkla och klassiska. :) Hoppas att de överraskar mig i hållbarhet!
Jag har ett par CRW Excellent-ridbyxor som jag använt mycket flitigt i flera år. De är jättefina fortfarande :)

har bestämt mig för att köpa ett micklem träns, åkte till hööks i lösdags, hade inte kommit in men sa att det skulle komma i tisdags. Nu är det fredag kväll och fortfarande inte kommit. Nu när jag äntligen bestämt mig vill jag ha det NU och inte sedan. ja ja bara att vänta.
Väntar också på ett Micklem ;)

Måste sluta åka till hööks!! :o

Var där idag av en händelse och ett ulltäcke på rean fick följa med hem. Ett litet i strl 85.
Tänker att det kan vara bra att ha nu när det väntas födas föl om drygt 70 dagar och vintern ät nära :D

Hahaha, var också förbi Hööks häromdagen och känner mig nästan för tjenis med personalen än vad man kanske ska vara:o. Har varit förbi ofta senaste tiden. Köpte iaf bara en tråkig dunk b-vitaminer, en pump till den och en liten slicksten för att se om ponnisarna gillar en sån:).

Har förresten provat den långa blå kappan och I love it! Ska absolut köpas!

Har förresten provat den långa blå kappan och I love it! Ska absolut köpas!

Den vill jag också prova!

Är förbi Hööks alldeles för ofta... Senaste gången shoppade jag bett och det gick bättre denna gången! Pålle älskade Gold Medalbaucherbettet:
wpid-dsc_2255.jpg

Och en första test av Horsepower D-ringsbettet (typ rakt m rulle i mitten och så kan var sida vrida sig firtt = ligger suuuuuperstill) gav en positiv känsla:
wpid-dsc_2261.jpg

Dessutom köpte jag ju Declan stalltäcke, 150 g med rejält yttertyg, glatt insida och snabbspännen i bogen. Tro det eller ej men i 145 cm så var det faktiskt helt okej i bogen (jag hatar när de hänger/är för stora i bogen). Här på bilden är det hårdaste på spännena men yttersta ringen om jag inte minns fel:
wpid-dsc_2243.jpg

Och en första test av Horsepower D-ringsbettet (typ rakt m rulle i mitten och så kan var sida vrida sig firtt = ligger suuuuuperstill) gav en positiv känsla:
wpid-dsc_2261.jpg

Ett sånt där köpte jag oxå till min häst. I tron om att det ska vara ett milt och stilla bett. Är det det?
I vilket fall som helst, så är min häst väldigt känslig på det. Kanon att använda ibland, då han även blir känsligare på de 3-delade betten. Men tycker att han blir FÖR känslig och nästan lite ostabil med det för att användas hela tiden. Men jag gillar det :) Kan ju vara så att min häst är ovan med ett rakt bett oxå, då han aldrig haft det tidigare.

Den vill jag också prova!

Är förbi Hööks alldeles för ofta... Senaste gången shoppade jag bett och det gick bättre denna gången! Pålle älskade Gold Medalbaucherbettet:
wpid-dsc_2255.jpg

wpid-dsc_2261.jpg

Jag har provat samma bett på Gedion, baucher lånade jag och det andra köpte jag. Båda fick tumme ner av honom, han gapade mest och ville inte alls ta stöd. D-ringsbettet hade jag tänkt ha på uteritt när jag behöver lite, lite mer skärpa än vanliga ledade men inte så mycket som hävstång ger. Gedion reagerade dock precis som på kimblewick och drog bara näsan närmare och närmare bringan. Han protesterar inte mycket men när man kan känna minsta lilla är det inte lätt att göra honom nöjd.

Men vad kul att Tiger gillade dem :)

Båda två kunde jag hänga långt ner utan en massa dra upp o bita på som Tiger gärna gör. Baucherbettet får jag lite känsla av att han vill bli kort i nacken på MEN han behåller nosen framme vilket är det klurigaste annars. Ute, spänd och pigg får man väldigt mycket i handen (bra på Tiger!) men han blir knappt alls stum i ryggen, väldigt najs! Vågar behålla kontakten bra.

D-ringsbettet borde egentligen vara för smalt (aldrig gillat innan ) och alldeles för rakt (hatar) och har bara testat det en runda där han är helt cool. Men då var det iaf helt okej! Det ligger verkligen stilla, tror det är vad han gillar, tar du i en tygel vrider sig bettet bara o mungipan rör sig inte alls. Ska testa det på dressyrträningen i morgon!

Båda dessa betten har dock testats nu efter att vi kommit igång tträna dressyr igen efter typ 6 år uppehåll... Det är VERKLIGEN en avgörande skillnad på om Tiger accepterar betten eller inte. Är han bra riden är munnen betydligt bättre redan vid tränsning typ :-P Alltså har han ju haft bästa förutsättningarna att gilla dem menar jag :-)

Men baucher tror jag så mycket på att jag ändrade beställningen på Berisbettet till sådana ringar istället. Det kändes så bra redan innan dressyrträningen vi hade det på och på träningen var det väldigt bra!

Kul att ha varit på hööks två dagar i rad och handlat på rean och frågat butikschefen när halva rean börjar.
Får ett "jag vet inte, har inte hört nått" till svar och så får man mail idag om att halva rean startar idag :wtf:

Kan man lämna tillbaka sina köpta grejer och sen köpa dom igen för nytt pris? *snåltarmen suger* :p

Kul att ha varit på hööks två dagar i rad och handlat på rean och frågat butikschefen när halva rean börjar.
Får ett "jag vet inte, har inte hört nått" till svar och så får man mail idag om att halva rean startar idag :wtf:

Kan man lämna tillbaka sina köpta grejer och sen köpa dom igen för nytt pris? *snåltarmen suger* :p

Ja varför skulle man inte kunna göra det?

Jag var och fyndade ordentligt, ett reflexländtäcke till shettisen, ett träns med bling på nosgrimman till shettisen, ett träns till den stora som jag ska slakta och ta pannbandet för att ha till mitt micklem träns. och en tröja till mig, köpte även en grimma och ett grimskaft på ordinarie allt hamnade på 411kr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 442
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 621
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda 2022