Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

*kl*

Mina intryck efter att ha varit i Jönköpingsbutiken och klämt på vissa varor:

CH Sommerset-tränset: Kändes slirvigt och "billigt"papper-känsla att klämma på. Mycket besviken :(

Rosa reflexhandskarna: MYCKET små i storlekarna, kom inte ens i Large :O

CRW Nova funktionströja med lång ärm: Kändes go i kvaliten men färgen kallar jag absolut INTE för rosa. Såg mer ut som urtvättade urgamla laxfärgade damtrosor från 40-talet :cry:

Rosa reflexgrimma: Har man en häst som inte är speciellt skavkänslig fungerar den nog, men jag tyckte att själva plastreflexen på sidstyckena stack för långt ut på sidorna och det blev vasst....

Rosa reflexboots och rosa reflexdamasker: Färgen är nog mer syren-rosa än rent rosa, men dom fick följa med hem tillsammans med 1 par syrenfärgade, och 1 par ljusblå, fjärilsboots.

Köpte också 2 rosa koppelreflexer att ha mellan bettet och tyglarna i vinter.

Kände på den rosa tjocka jackan Fiona, fanns dock inte inne i min storlek,... Den kändes jättemysig så det blir nog en sådan bara dom får in min storlek...

Kände på Mira sweatshirt med dragkedja, men den hade inte tvåvägsdrajkedja så den föll genast bort av den anledningen

Kände inte på några täcken då dom inte hade några av dom nya upphängda plus att dom ska jag kolla närmare på senare i höst...

Mätte det knallrosa Bolt-schabraket i ponnystorlek och det var bara knappt 2 cm MINDRE än det knallgröna Showmaster Excellent i storlek full jag jämförde med.... :love:

Det fanns inga Disco-grimmor inne förräns i mitten av augusti :cry:

Dom nya Lena Furberg-grimmorna kändes mycket bättre i kvaliten än den gamla sortens liknande...

Det var väl ungefär vad jag han titta på innan jag blev hämtad......

Ändå fick jag betala +1 000:- innan jag fick gå ut genom dörrarna ? ? ? undrar hur DET gick till ? ? ?

Precis, verkar som de har nån jäkla besöksavgift där.. mycket märkligt :angel:

Då var vi i samma butik ;) Jag gick dock med skygglappar och fokus på det jag MÅSTE köpa *puh* Gick över min budget med bara 100 kr *stolt*

Maila och efterfråga, ju fler som skickar mail om det, desto större chans att de börjar ta in större storlekar! Jag tror att jag mailade för ett tag sen (då om benskydd bla, i xf som kan passa nsv bruks etc, så de är breda men inte för långa).

Jag tror att jag ska köpa den nya lädergrimman för den finns i Xfull :) den med "nitar"/clinkers
Ska även köpa remonttränset för jag måste ha tag i en remontnosgrimma i XF. Trist att det inte ingår tyglar i det tränset för jag vill gärna ha lite längre tyglar än Full. (det tränset har funnits ett tag)

Maila och efterfråga, ju fler som skickar mail om det, desto större chans att de börjar ta in större storlekar! Jag tror att jag mailade för ett tag sen (då om benskydd bla, i xf som kan passa nsv bruks etc, så de är breda men inte för långa).

Jag tror att jag ska köpa den nya lädergrimman för den finns i Xfull :) den med "nitar"/clinkers
Ska även köpa remonttränset för jag måste ha tag i en remontnosgrimma i XF. Trist att det inte ingår tyglar i det tränset för jag vill gärna ha lite längre tyglar än Full. (det tränset har funnits ett tag)

Bra ide! De har iaf neopren boots i xl-xxl. men gummibootsen, som jag köpte, finns bara till l och jag trodde de skulle passa min nordis. tji fick jag...har köpt ett par i xl på Eko:- som jag hoppas på skall passa bättre!

*kl*

CH Sommerset-tränset: Kändes slirvigt och "billigt"papper-känsla att klämma på. Mycket besviken :(

Rosa reflexhandskarna: MYCKET små i storlekarna, kom inte ens i Large :O

CRW Nova funktionströja med lång ärm: Kändes go i kvaliten men färgen kallar jag absolut INTE för rosa. Såg mer ut som urtvättade urgamla laxfärgade damtrosor från 40-talet :cry:

Då har vi helt olika uppfattning om Sommersettränset, dom jag känt på känns nästan lite oljiga och var mjuka och smidiga i lädret. Men pannbandet var en besvikelse...

Håller med om dom rosa handskarna, klämde ner min hand med våld i large, brukar ha medium i vanliga fall. Och funktionströjan skulle jag vilja påstå är gammelrosa ;)

Jag förväntade mej inte att det skulle vara jämförbar kvalite på tränset som på mina Stübben eller Kieffer, men jag har ett äldre "billighets"träns från Hööks, det med stenar på mitt på pannbandet som fanns för ca 2-3 år sedan, och det är ungefär dubbelt så "tjockt" läder i det som det var i Sommerset-tränsena, det var ca 3 bruna och några svarta som jag kände på som låg tillsammans på en vagn och som ännu inte var upphängda på väggen....
Det gick liksom att "dra" i lädret på längden så det blev mer "uttöjt"/längre, förstår du hur jag menar ?
Medans nosgrimmorna var "stelare" i sin kontruktion och alla var "böjda"/ihop tryckta på ett sätt som gör att dom aldrig kommer att ligga snyggt över hästens nosrygg utan kommer ligga "förskjutet" med snokflärpen/mitt punkten åt ena sidan av nosryggens mittlinje... :(

Nu står mitt hopp till Hunter-tränset att det kommer att vara i "stadigare" kvalite...

Jag har det remonttränset, mycket nöjd med det. :) Ang tyglar så tog jag alla bruna i affären och jämförde längd, i Full kunde det skilja ca 5 cm mellan olika modeller. Tog de som var mest lika i färgen och längst, funkar mycket bra. :)

+palle

Alltså det är klart att det går... Men...Wääh, varför kan de inte bara göra ett i rosa liksom :p Hur svårt kan det vara? Får hoppas att de kommer på bättre tankar och gör ett rosa reflexländtäcke till nästa år!

*KL*
Var en sväng i en hööks butik i dag. Målet var att klämma o känna på ett Lifford träns, och även hunter. Till min stora besvikelse fanns inget av dessa i butiken, och jag frågande även om Lifford tränset. Detta skulle antagligen inte dyka upp förrän framåt september :'(.

Va dåligt :(

Ja tycker att produkterna ska finnas i butik när katalogen är ute. Brukar de va så här sena?

Och är de någon som vet om hööks i linköping har alla rosa saker hemma?

Det er ikke Hööks sin skyld at de som produserer varene ikke klarer å levere i tide. Katalogen er laget i god tid, men noen ganger klarer ikke produsenten å levere i tide. Jeg jobber selv på Hööks i Norge, så dette vet jeg. Irriterende, ja, men ikke vår skyld.

Och jag lyckades köpa en hel häst ur katalogen, det ni !!!! Hon visar en islandsgrimma i katalogen. Ska hämta hem henne i Augusti när jag har semester :D längtar såååååå.
Blev paff när den nuvarande ägaren visade henne i katalogen hi hi hi. Men där är hon iallafall.

-kl-

Är glad över att Hööks fn. kör ett stort utbud på sportutrustning för ryttare.
Har köpt en del underställ, vindjackor underkläder på sistone. Kvalitén kan diskuteras många gånger, i jämförelse med ledande sportbutiker, men snittet gör Hööks funktionskläder avsevärt mer lämpade för ryttares behov än tex underställ anpassade för tex. skidåkning. Priset hos Hööks gör det också värt för studentplånboken att prova.

Jag gillar att låta bilen stå och istället cykla ett par mil till stallet, men gillar inte att behöva byta om. Väl där tycker jag om att slita och släpa. Jag är bland de allra gladaste att rid/stallplagg finns i funktionskvalitet. Min gamla ridfavvo från naturkompaniet; funktionspiké från Craft har äntligen fått sällskap.

Zircona vindjacka:
http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=120651
Vindstoppad över bröst/rygg, men med andasfunktion. Tunna långarmar med tumgrepp. Köpt främst för cykeltransporten, men kommer säkert bli poppis vid utomhusträningar.

Nova funktionströja, lång ärm:
http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=130410
Ljuvligt som solskydd och mot flygfän! Utan att bli varm ens vid cykling/ridning i solgass.

Dessa produkter går super med mina tidigare favoriter, seamless linne/polo:
http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=130446
http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=130402
Linnet funkar super för mig "utan" byst att ha istället för sportBH (som aldrig passar), jätteskönt de varma dagarna att slippa ha linne+BH. Med ett pololinne ovanpå är man redo för träning. Gillar att de är så långa att man kan stoppa ner dem slätt en bit i ridbyxorna. Funkar även bra utan att åka upp vid cykling.

Ridbyxor Ruby:
http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=100349
Ärtigt värre, och lite sportig look istället för traditionellt snitt!
Härlig tygkvalitet, även om det gått litet i sömmarna efter 4-5 ritter...
lite kort i benen = lagom åt mig med taxanlag.
Ngt stor i storleken?

Om du går in på hemsidan och sen på den produkt du är intresserad av, där finns lagersaldo, välj butik så kan du se om det finns inne.

Jag köpte Lifford tränset idag! Jag köpte ett brunt, men såg det svarta också.
Dom hängde inte framme i butiken ännu, men dom fanns på lagret så dom hämtade det till mig när jag frågade.

Köpte även nya benskydd, såna där svarta med ludd i som dom haft, nu fanns dom även i brunt *jippie* så det blev såna också.

Hur verkar kvalitén vara på tränset?

Jag beställde det tränset för över en vecka sedan nu och skulle fått det i fredags (enligt ordern från Hööks), men har fortfarande inte fått paketet. Kommer det inte imorgon så får jag nog efterlysa det. Vill ju ha det nuuuuu!!

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka