Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Det verkar OK (behöver dock smörjas ett par ggr) nosgrimman känns ok.
den är ju lite stel i början innan den blivit använd. Påminner om min döbert nosgrimma i utseende.

Senast ändrad:

Yes, fick paketet idag :laugh:!

Lifford-tränset
trans1.jpg

trans2.jpg

Köpte stl Cob och passade bra.
Nosgrimman var stor även att jag spände på innersta hålet, får göra fler hål. Längden på nackstycket på nosgrimman var normalt och knäpptes i de mittersta hålen.
Aachenremmen var ganska liten (lr normal) knäppte i de mittersta hålen, brukar alltid använda de innersta hålen på andra träns.
Sidostyckerna var ganska korta, har här på det yttersta hålet på båda sidor, men kanske att jag kan spänna upp ett hål när jag byter bett till ett med rörliga ringar.
Käkremmen var något tajt, sitter i yttersta hålet ena sidan och näst ytters andra sidan.
Även pannbandet var normalt, men hade inte kunnat ha mindre.
Det är inte tyglarna som kom med tränset. Så de har jag inte testat ännu!

Det är uppfattningen jag fick i hur det är i storleken.

*KL*

Även jag fick köpt ett Lifford-träns idag! :banana:

32589486.jpg

Dock inte testat på hästen ännu, men tror att det ska bli bra :). Återkommer med bilder när det sitter på hästen i morgon!

Mitt bruna Lifford. observera att tränset är inställt till min andra häst, men jag tog på det bara för att fota det lite på stallplan. Ni får iaf se färgen.

3_158165000.jpg

Senast ändrad:

Vad vint det var :) Hm, undrar om det inte blir svårt att få det att passa på min. Brukar vara sidostycken och pannband som blir för litet i cob medans nosgrimman ofta blir för stor i full.

Söt häst, ser snäll ut :)

Vad vint det var :) Hm, undrar om det inte blir svårt att få det att passa på min. Brukar vara sidostycken och pannband som blir för litet i cob medans nosgrimman ofta blir för stor i full.

Söt häst, ser snäll ut :)

Har du möjlighet att köpa tränset i affär och inte på nätet, så kan du ju mäta och jämföra. Det kanske inte är så stor skillnad på nosgrimman i cob och full. Men jag tycker nog att du bör köpa ett full om sidostyckerna brukar vara korta i cob. Jag har iof bra 2 andra träns att jämföra med, men de har jag sidostyckerna i mittenhålen, och här längst ut eller kanske näst längst ut när jag byter bett. Och pannband är ju bara att byta ut till ett snyggare om det inte passar ;).

Haha, roligt att du säger det. Han är värdens snällaste, men har ett rykte som om han vore en mördarhäst :eek: (mest pga av okunnighet och att han råkade vara klapphingst när jag köpte honom). Men han älskar när man pillar på honom, så efter mkt om och men med att ställa in tränset och fixa och dona så hade han typ somnat när jag var klar :love:.

Har du möjlighet att köpa tränset i affär och inte på nätet, så kan du ju mäta och jämföra. Det kanske inte är så stor skillnad på nosgrimman i cob och full. Men jag tycker nog att du bör köpa ett full om sidostyckerna brukar vara korta i cob. Jag har iof bra 2 andra träns att jämföra med, men de har jag sidostyckerna i mittenhålen, och här längst ut eller kanske näst längst ut när jag byter bett. Och pannband är ju bara att byta ut till ett snyggare om det inte passar ;).

Ja det får bli butik isåfall, har inte så långt dit. Pannbandet är ju lättfixat, men känns onödigt om man ska behöva byta ut mer än det. Får kika på det när jag är där, om nosgrimman ser liten ut i full kanske jag slår till men annars får det nog vara!

På bilderna på hööks hemsida är det vanliga spännen på de svarta tyglarna på hästen på bilden, men på det bruna är det såna där hakar som på sidostyckena ?

Någon som har klämt och känt på Hunter tränset?
Eller är det redan någon som köpt det?
Vill veta hur lädret verkar vara och passformen :)
Hööks i Örebro har ännu inte fått in det..

Snyggt!!

Tycker ni det var normalt i stl? Min häst brukar ha full, har full på sitt Döbert träns tex. Men han är ju mer åt xfull än cob så om det är litet i stl kanske man ska ta xfull?

Snyggt!!

Tycker ni det var normalt i stl? Min häst brukar ha full, har full på sitt Döbert träns tex. Men han är ju mer åt xfull än cob så om det är litet i stl kanske man ska ta xfull?

Min häst är mellan cob och full, tog cob i tränset och det fungerar bra :) så du borde kunna ha full till din! Det som var litet var sidostyckerna.

*KL*

Även jag fick köpt ett Lifford-träns idag! :banana:

32589486.jpg

Dock inte testat på hästen ännu, men tror att det ska bli bra :). Återkommer med bilder när det sitter på hästen i morgon!

Nu har jag testat tränset på hästen, tyvärr var det inte så snyggt på som jag trodde:/. Så är just nu i valet och kvalet om hur jag ska göra. Antingen lämnar jag tillbaka det eller byter till ett GM Artemis (och lägger till mellanskillnaden).. Tror det passar bättre på hästen.

Har köpt Hunter tränset (beställde det, det verkar inte ha kommit ut i någon butik än). Det känns mjukt och smidigt. Dock har jag inte hunnit prova det och är lite nervös om det passar eller inte. Min häst är precis mellan cob och full. Jag beställde full och hoppas det passar! Snyggt är det iallafall :bump:

Rek Artemis... alskar mitt!

Jag funderade lite pa Lifford ocksa... men ar lite radd for att jag ska bli besviken. Varfor gillade du inte det pa din hast? Bilder?

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka