Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Jag köpte i början av sommaren mitt andra par av Performer kängorna, älskar dem! De är relativt mjuka och de går snabbt att rida in. Mina gamla höll i ungefär ett år innan dragkedjan var helt utsliten, men de var tappra in i det sista ;)

De användes till allt så som ridning, tävling, pulsa genom snö och lera över stallplanen osv så jag tycker de höll över förväntan :) Viktigt bara att ta hand om dem och putsa ofta. Jag brukade ha skovax på mina för en skyddande yta :)

Stod i valet och kvalet dock när jag skulle köpa de nya, ifall jag skulle pröva något nytt och köpa Dover. Dover hade något mjukare läder, men en mycket mer plastigare sula, och jag kan verkligen inte rida med hårda sulor så jag dissade dem :p

Ja jag vill ju ha en sko som man kan mocka i, gå lite i (hämta hästar i hage) och rida ut i ungefär! :) (Älskar mönstret som är på Dover! :love:)

Men jag hatar verkligen skor som "halkar" i stigbygeln, menar du att det är den känslan du fick med Dover? :(

Ja, jag har ju iofs aldrig ridit i Dover skorna, men jag tyckte att sulan kändes betydligt plastigare och hårdare än Performer... Men jag rekommenderar Performer varmt, jag tycker de är toppenbra ;)

Jag håller med er! Det värsta som finns är svart läder och mässingspännen, finns det något som ser billigare/fulare ut. :crazy:

Finns nog bra lika manga trans med silverspannen som ser billiga ut... allt beror ju pa hur sjalva transet, hur spannena ser ut (och om de halls putsade) och laderkvaliten pa transet. :p

Smaken ar som baken... jag kor brunt till hoppning och svart till dressyr. For mig gar inget annat. :p Svart ar lattare att macha till de flesta schabrak farger och man far aldrig problem men att leta efter just 'ratt' nyans for att macha sadel, skydd, gjordar mm. :grin:

Har brunt till ena hästen och svart til de två andra. Är faktikst mycket smidigare med svart. Vilket som är snyggast har jag svårt att bestämma mig för, vissa saker är skitsnygga i brunt, andra i svart.

Var o köpte Lifford tränset igår, har bara provat så det passade, ska rida med det o fota idag.

Någon som har köpt hunter tränset i svart? det finns ingen bild på det svarta på hemsidan..
Hööks i örebro hade inget svart inne, annars hade det nog blivit ett sånt oxå. :D

Någon som har köpt de nya Elevation dressyrschabraken? Tyckte att de såg lite korta ut till min dressyrsadel..

Har du ingen bild? får du in stropparna till sadelgjorden ordentligt utan att det hamnar under kåpan?

Jag har köpt elevation-schabraket i både allround o dressyr modellen, tycker de är riktigt bra! lagom tjocka och normala i storleken :) nån som har känt på det nya vintertäcket "nevis"?

Ett brunt Lifford träns. behöver dock göra lite fler hål i nosgrimman så det sitter bättre.

DSC_0018.jpg

DSC_0013.jpg

Kan visa bild på Artemist oxå, har både ett brunt o svart.

det bruna:
DSC00462.jpg

Svarta:
DSC_0028.jpg

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4

Hästrelaterat

Tillbaka