Hööks Hundtäcken.

Inka-90

Trådstartare
Jag skulle gära vilja höra lite åsikter om Hööks hundtäcken?
Jag funderar på att köpa ett täcke till min hund som han kan ha när vi ska ut o gå när det regnar så han ite blir så blöt..
Och så ska jag köpa ett i reflex som an kan ha nä han är med ute o rider.

Så vad tycker ni om hööks täcken? Något annat ni rekomenderar?

Sv: Hööks Hundtäcken.

Jag har köpt ett till min som han ska när han är i stallet för att slippa allt stallskräp :p Var väldigt stort i halsen och bogarna men liten runt magen. Vad jag förstått är det ofta så med de täckerna ...

Jag var snabbt in om hööks i höstas när jag bestämt mig för att mina hundar skulle få vars ett täcke att ha på sig när dom ligger i bilen mellan träningspassen. Hööks har väl kanske inte dom allra bästa täcken men jag hittade två som jag var ganska nöjd med i vintras. Bra passform och hundarna höll värmen och verkade trivas i dom.

Det kan säkert variera bland dom olika täckena hur bra/dåliga dom är. Jag minns inte vad täckena jag köpte heter men dom ser ut typ så här, svårt att se kanske men hittade ingen bättre bild.

http://www.freewebs.com/myshepherds/apps/photos/photo?photoid=67986612

Jag skulle gära vilja höra lite åsikter om Hööks hundtäcken?
Jag funderar på att köpa ett täcke till min hund som han kan ha när vi ska ut o gå när det regnar så han ite blir så blöt..
Och så ska jag köpa ett i reflex som an kan ha nä han är med ute o rider.

Så vad tycker ni om hööks täcken? Något annat ni rekomenderar?

Har köpt massa produkter från Hööks i några år nu och måste säga att dom har väldigt bra kvalitet på sin grejor, både i hundväg och hästväg.

Tyvärr har jag dock inte köpt något hundtäcke där men troligvis är det en bra kvalitet på dessa med.
Köpte ett liknande regntäcke de hade på hööks , och det funkar bra ,fast en lite negativ grej är att de täcken med skydd för benen en bit ner glider ofta ner på tassarna(går på täcket) så jag har fått sätta gummiband runt varje ben, men inget hundenarna störs av och den syns inte heller , bara där för att ge ett extra stöd.

Jag har köpt flera täcken på hööks och till mina "stora" hundar passar dom super bra. Har oxå provat täcken på andra ställen men tycker att hööks är väldigt bra täcken för det priset..

Jag har ett reflextäcke och ett fleecefodrat regntäcke och är nöjd med passformen nu efter att lillan har växt i dom ordentligt. Dock verkar täckena vara gjorda för riktiga korvar till hundar och inte till min Spinone av stående fågelhundsmodell :angel: Fick sy på extra kardborre över bogen på på regntäcket och så extra på det som ska runt buken på båda täckena för att få dom att sitta ordentligt, annars åkte dom på sniskan hela tiden när jag inte kunde spänna åt ordentligt. Men nu sitter dom jättebra och hon rör sig lätt och ledigt i dom!

29797864.jpg

29797866.jpg

Jag skulle vilja rekommendera regntäcket från Domani, säljs på Granngården.
Det är tillräckligt tunntför att man ska kunna ha det på försommaren, men har bra kvalitet och håller borta vind och väta.

Har ingen erfarenhet av Hööks täcke men reflextäcke köpte jag på Coop hur billigt som helst (typ 40 kr eller nåt). Sitter bra på min dvärgschnauzer men finns bara i 2 storlekar så på vissa hundar kanske det är svårt.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
977
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 517
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 755
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 553
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka