Hööks pannband BILDER

Smulaa

Trådstartare
Vill beställa ett Hööks pannband av något slag som är lite billigare än dom riktiga swarovski pannbanden då det är mkt annat som jag prioriterar till hästen min före just nu :P
Bara för att liva upp tränset lite.
Kan ni inte slänga upp lite bilder på era pannband så jag får lite insperation?
Självklart får ni även lägga ut bilder på era andra fejk eller riktiga pannband också men skriv gärna då att det inte är från Hööks så att jag vet :)
Kom igen hjälp mig nu *ler*

Sv: Hööks pannband BILDER

Det för 199 kr är MYCKET finare IRL än i katalogen. Har bara dåliga bilder tyvärr, men..

Det glittrar som f*n i solen, men syns inte på bild. Kan försöka ta bättre bilder ngn dag kanske.

lillenstrass2.jpg

lillenstrass.jpg

pannband2.jpg

pannbandc.jpg

Ett annat tips är det runda för 329 kr. Det är urläcket i verkligheten, det runda i strass alltså *dregla*

Jag har det bruna med guldigt glitter, och det är jättefint. :)

Jag upplever det dock inte så mycket böjt som jag skulle vilja ha det, men på dina bilder "hänger" det ju jättesnyggt.

Kanske ska börja använda det nu när all vinterpäls är borta, det kanske är all extra fyllning som rätar ut det? :angel:

Det kan bero på att det är ett fullpannband på mina bilder. Dvs det är 'lite för långt'. Men cob (som han har i träns, grimmor osv, det är en D-ponny) blir för kort, han har för bred panna. Typiskt welshhuvud (eller ja samma 'problem' med araberna). Men full blir lite för långt - även om det ju inte gör ett dugg - tvärtom - med det där pannbandet. Men han är egentligen mittemellan storlekarna.

Så vill man det ska hänga som på min bild får man nog köpa ett 'lite för långt' kanske.

I see... Då får jag nog leva med att det är lite för rakt, för det finns ju inte i X-full. :D

Vet ju inte hur mkt ett i cob skulle hängt på honom, köpte ju det där i strass just för att cob blev väl litet tyckte jag, dvs bytte ut befintligt pannband. Men tycker det är sytt med rejält med 'böj' ändå, när jag tittar på det utan att det är på häst. Hänger ju rejält även bara på tränset så att säga? De bruna har mindre böj? Eller menar du att ditt sträcks ut när det sitter på?

Njae, jag upplever nog att det inte hänger så mycket ens på hängaren i sadelkammaren. Men det finns inte jättemycket luft under på hästen heller, så några mm rätas det säkert ut också.

Det kan ju vara som med andra lite billigare saker, att kvaliten och passformen är lite ojämn. Jag kanske råkade plocka ett ex som var lite rakare än de andra, helt enkelt.

Jag har det bruna med guldiga stenar för 199:- , superfint!
Målade det med genomskinligt nagellack för att förbättra hållbarheten, det blev också lite glansigare då.

img_6703_142100293.jpg

Njae, jag upplever nog att det inte hänger så mycket ens på hängaren i sadelkammaren. Men det finns inte jättemycket luft under på hästen heller, så några mm rätas det säkert ut också.

Det kan ju vara som med andra lite billigare saker, att kvaliten och passformen är lite ojämn. Jag kanske råkade plocka ett ex som var lite rakare än de andra, helt enkelt.

Mmm, kan ta en bild när det 'hänger på tränset' bara får du se. Men kan absolut vara ojämn produktion, och att du fick tag i ett 'extra rakt' och jag ett 'extra böjt'.

Återkommer med bild efter mockningen!

Detta är köpt på nämnda affär för 229kr, från CH. Dock har designen ändrats lite grann såg jag på hemsidan och är finare nu än innan. Dock är jag jättenöjd med mitt ändå, inget som ramlat av osv :)

32340115.jpg

Vilka fina pannband nu blir jag ju bara mer sugen :) *ler* Fler bilder nu =)

Jag har det runda som kostar ngt på 350 eller va det kostar, det helrunda glittriga iaf...precis köpt den dock, inte hunnit ta bilder ännu.
och så köpte jag nyligen det där som kostar ca 750 kr med två rader i guld med större stenar o det älskar jag!
6_140865378.jpg

Senast ändrad:

dsc06923_144066708.jpg

Dålig bild tyvärr men det är det bruna med mässing för 199:-
Jag tkr absolut att det är prisvärt iaf. Nu gäller det bara för min del att hitta ett jaktkandar i mässing med för det stör ihjäl mig när det är så illa matchat :D

Oj, höll på att glömma att du skulle lägga in bilder, förlåt! :o

Mitt pannband hänger inte ner sådär mycket ens på hängaren, nej, så det är helt klart rakare redan innan det kommer på hästen.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
429
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 976
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 043
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 424
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka