Hööks Swarovskipannband?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hoppryttarinnan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 3 308
H

Hoppryttarinnan

Vad tycker ni om hööks swarovskipannband? Funderar på att köpa... men vågar inte om de inte utan att veta vad folk tycker om de!
De kostar 649, så det är ju MYCKET billigare än de flesta andra swarovskipannbanden... Hur är läderkvalitén? Lossar stenarna snabbare än de "dyra" pannbanden?

Sv: Hööks Swarovskipannband?

Jag har ett, använt det ungefär 5 dagar i veckan i över 1 år nu. Inga lösa stenar eller tappad glans. Supernöjd!

hittade ingen bättre bild :)
1_123806432.jpg

Köpte ett för 1 år sedan cirka, mjukt läder och alla stenar sitter kvar kanon. Stenarna ramlar ju av från OS pannbanden också så tror att det kan ske på alla oavsett märke

alla pannband med stenar riskerar att tappa stenar, både hööks & OS.
man får vara sjukt noga med rengöring (torka av stenarna just och aldrig använda tvål på dem) och hur man hanterar tränset; inte låter det hänga emot något, inte slå emot något o.s.v. o.s.v.
jag målar alla mina pannband med stenar med genomskinligt nagellack.

i vår lokala ridsportsbutik kostar dom 795 så det är inte så stor skillnad :) Det jag ville komma fram till är att det går att hitta "riktiga" (det är väl hööks också) billigt. Hööks är kända för sin kassa kvalité

Jag skulle också tipsa om genomskinligt nagellack, det är det första jag gör när jag har köpt ringar, örhängen, allt med stenar, oavsett om det är till hästen eller mig. Har gjort så i många år och stenarna sitter kvar och inget har blivit gult :)

jag har det billiga för 229 eller vad det är från hööks och jag behandlar det inte varsamt och inte en enda sten har lossnat fast att det ligger i lådan och trycks ihop av locket, hänger på boxen, smörjs med tvål, osv

Tror faktiskt inte att det är någon större kvalitetsskillnad på Hööks swarowskipannband i jämförelse med andra märkens.

(Jag köpte ett Caponepannband som är svängt och har en rad större stenar, i butiken lade jag det golvat och fotade paralellt med ett likadant OS-pannband. Ingen skillnad-helt omöjligt att ens se vilket som är vilket! Tyvärr dog luren som jag hade fotot i...)

Inte på mina, har gjort så ett gäng år nu!

Sweep: en del pannband lossnar det ju faktiskt aldrig något från, jag tror man måste ha typ... tur.
sen tappar ju pannband med små stenar oftast några/flera än de med stora stenar, svårare att sätta fast stenarna i de där "klämmorn" i brist på bättre ord. spelar ingen roll vad det är för märke tror jag.

Dom är tillverkade på samma ställe. Så jag tror inte att skillnaden är speciellt stor faktist!

Dom är tillverkade på samma ställe. Så jag tror inte att skillnaden är speciellt stor faktist!

jag menade öht på deras saker. Hur kommer det sig att hööks bara har några enstaka färger och går sönder oftare, tappar stenar och vad-vi-nu-har-för-märke har många fler färger och håller? Visst kan hööks också hålla och dessa gå sönder.

För att det är upp till varje märke och butik att ta in precis vad dom vill och tror säljer mest.

Strass överlag, oavsett märke eller om det är swarofski eller inte är inte speciellt tåligt. Breccia_s tips om genomskinligt nagellack är kanon!

man kan också försöka "knipa" åt hakarna runt stenarna på något vis, om man "skakar" (hahahaha HUR låter det här) på pannbandet hör man att de inte sitter och kan knipa med fingrarna, brukar vara enkelt.

och Hööks håller säkert lika bra/dåligt som vilka dyra som helst, men det gör mindre om Hööks saker går sönder för det kostar inte multum att köpa nytt!

Jag har ett från Hööks och ett från Skara Hästsport, och de är EXAKT likadana i kvalité och glans och allting. Det är använt i princip varje dag sedan i December och har inte tappat några stenar eller liknande, så jag rekommenderar dem verkligen (är annars allt annat än ett fan av Hööks grejjor), men swarovskipannbanden har de lyckats med riktigt bra, plus att deras var 300 kr billigare än det från Skara Hästsport ;)

Jag har ett par av de billigare från Hööks. Det ena har jag haft i fera år, flitigt använt och inte en sten har lossnat. Är supernöjd både med kvalitén och utseende.

KL Åh, så kul att höra så mycket positivt om dem! :) Min kompis pannband har tappat var och varannan sten, men det verkar som att hon fått ett måndagsex eller liknande.

Kanske ska inskaffa ett sådant jag med, istället för att hosta upp det dubbla på ett till OS :)

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 437
Senast: Lyan
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka