Hööks täcken

Diabolical_Kitten

Trådstartare
Är de nåt att ha och vilket är bra och prisvärt? De har ju Thermomaster som är lite dyrare och Horse power som är lite billigare. Nån som har nån av dom?

Sv: Hööks täcken

Jag har det dyraste och tjockaste thermomaster till en av mina. Jag älskar det täcket. Har inte gett min pålle några skav alls och hon fryser aldrig och är aldrig blöt :D

Nja. Man får vad man betalar för. Haft ett par Höökstäcken i reserv, men jag har svårt att rekommendera dem även om de inte har några direkta brister som jag märkt av. Då tycker jag faktiskt att Börjes är bättre.

De dyraste Thermo Master har jag ingen erfarenhet av, men gissningsvis är dom bättre. Dom billiga gillar jag inte eftersom man kan få riktigt kassa exemplar som går sönder så snart man tvättar dom. Plus att jag allmänt inte gillar täcken som har foder på insidan i material som drar till sej smuts. Känns ohygieniskt..

Har hittills tvättat 3 st Thermo Master täcken varav ett gick sönder, det blev stora revor. Den andra lossnade några sömmar som en av kryssgjordarna var fäst vid + att det då blev små hål. Det tredje har klarat sej.

Jag har ett Horse Power Snow täcke. Det fungerar bra tycker jag, hyfsad passform (dock lite trångt i bogarna, och jag borde ha tagit en storlek större), är vattentätt osv. :)

Köper du TM får du INTE vad du betalar för..
jag har det dyraste regntäcket och det är VÄRDELÖST!

Jag har tvättat ett antal täcken i samma maskin och bara Thermo Master täcken har gått sönder. Tror INTE det beror på maskinen.

Vintertäckena är enormt tunga. Jag köpte ett men det var jättetungt så jag lämnade tillbaka det. Tänk när hästarna kommer in med snö eller är plaskblöta, de täckena kommer ju att vara ohanterbara då. Bor du i närheten av Ekohallen kan du köpa Shires täcke där som är suveräna och mycket prisvärda.

Jag har dålig erfarenhet av Termomasters täcken. Har just reklamerat deras regntäcke och fått det godkänt. Hästen var genomvåt och täcker tungs som bly efter 1 timmas regnande. Hööks konstaterade med ett vattenprov att det stämde och jag fick pengarna åter. Köper aldrig ett TM täcke igen. Horse Power har jag ingen erfarenhet av.

~Ingrid

En häst i stallet har Thermo master exclusive eller vad det heter, det blå/ljusblå vintertäcket med hals. Man håller på att avlida när man har morgon jour. Täcket väger TON!! Väldigt otympligt att hänga upp mm. Nej tack för Thermo Master, tacka vet jag Rambo!!! :love:

Har haft två Horse Power-täcken ifrån Hööks, båda har varit dåliga. Dåliga sömmar som bristit på båda.
Haft ett Thermo Master täcke även, tycker det varit bättre, men gillar bättre mina Börjes täcke och mitt Shires.

Horse power täcken är värsta stora i storlekarna och dålig passform. TM tycker jag är bra.

Har ett TM regntäcke det billigaste... är helt nöjd men det har jag bara haft i 2 månader.

Hade ett gamalt TM regntäcke det lila det billigaste som fanns då...
det höll bra och regnade inte igenom... det ända jag var irriterad på var att det inte andades... men det gör det nya.

Det var ca. 4 år när jag sålde det vidare då hade jag lagat två sömmar.

Till min häst har/hade jag ett Thermo Master regntäcke. Dock ska det skrotas nu eftersom det inte andas och blir så äckel-päckligt inuti, sen skaver det på bogarna och sitter dåligt.
Syster har två Horse Power täcken, ett det ljusblå vintertäcket och det blå/melerade regntäcket med fleecefoder. De ligger på en travhäst med väldigt smal hals och liten bog, och sitter mkt bra på honom.
Regntäcket är dock lite dålig kvalitet, kardborren till svansskyddet är trasigt och det har gått upp i sömmarna på flera ställen, köpt i våras.
HP täckena åller dock regn utmärkt :) Han har haft det i ett helt dygn i regn utan att det läckte det minsta :bow:

Jag har eller hade innan inbrottet både HP och TM och jag gillar de båda, de har fyllt funktion och kvalitet. De passar min häst super som är bred över bog och bringa :bow:
Har/hade dessa:

HP Snow svart/mässing 300gr, andas, med halvhals och bogveck
TM Summer Rain ljusblått ofodrat, andas, ej bogveck
TM Superfit Rain svart/grön andas halvhals, bogveck
TM Freeze vintertäcke andas, 300gr ej bogveck

jag har kallblodstravare och anser såhär..

har tre st TM rain;
de håller tätt länge, aldrig haft en häst blöt igenom detta (5 år gammalt täcke, mkt använt!).
kunde önskat bättre passform i bogen, men det funkar. jag har gjort egna hål i spännet så långt in det bara går och nu sitter det ganska bra.
passar inte lika bra på hästen av smäckrare modell. han får skav på bogen eftersom han är "vassare" än de andra där.

har ett HP snow till den smäckrare pållen och det sitter bra på honom men skulle nog vara för trångt i bogen på de andra.
detta täcke gillar jag dock skarpt, det är väldigt lätt (och tätt) och sitter tack vare nylonfodringen fint på plats hela dagen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
579
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka