Hööks täcken

Sv: Hööks täcken

Jag köpte två stycken Horse Power autum på rean, det ena gick sönder efter ett par timmars användning..annars tycker jag TM täckena är bra eftersom det ger utrymme till hästar med bred bog, iaf de jag köpte (har bara gamla täcken därifrån nu)
Men från Börjes funderar jag på Himalaya täckena, de ska tydligen vara kanon bra! :)

Jag har haft många termo master alla sitter dåligt och skaver oavsett prisklass har povat dom flesta men har ett horse power sitter skit bra på mitt smäckra halvlbod dom är lite mindre runt halsen så dom åker inte bakåt som termo master gör. Har hört att börjes himalaya täcke ska också vara helt suveränt. Jag är nämligen en täckes galning

Jag köpte ett Thermo Master Outdoor på Rea i våras.
Själva täcket kostade då 399 + en att jag köpte hals för typ 179:- ?
Det har jättebra passform på min häst, sitter som ett smäck!

Men eftersom det är fodrat med typ 280 g foder (?) så har jag inte använt det ännu.
Därför kan jag inte uttala mig om det håller tätt, är hållbart osv. men det har jättebra
passform i alla fall, på min häst! Hon är ett grövre hbl ca 164 i mkh, behöver ganska mkt utrymme framme vid bogen.

En kompis till mig har även ett TM Combo (?) med helhals (är det väll?) till sin häst.
Även det är jättesnyggt, har perfekt passform på hennes hbl som är ganska "normal" i kroppsbyggnaden, varken kraftig eller smäcker.. Hon är jättenöjd med sitt! Och det verkade som om att hon skulle köpa ett likadant åt sin andra häst också.

Horse Powertäckena har jag däremot ingen erfarenhet av och kan inte uttala mig om.

Vad jag kan se så bor du i Halmstad.

Varför åker du inte till Ullared och handlar hästtäcke? Jag handlade ett vintertäcke där förra året för ca 500:- Kanon kvalitet och hur bra passform som helst. :love:
Täcket har vattenpelare: 8000mm och andasfunktin på: 5200 mm. Tejpade sömmar, snabbknäppe fram, och raka sider så att vattnet inte rinner in på magen. Kryssgjordarna går liksom innan för täcket och ut genom ett hål där man knäpper.
Och en fyllning på 300g. Det är även lite högre i halsen så att det skyddar förbi manken.

Ska själv åka dit lite senare i år och köpa fler täcken.

Det låter som ett sådant täcke min syster kom hem med i går!
Det var beigt och brunt, hade kostat ca 500:- och kryssgjordarna osv. stämmer in på din beskrivning. Hon hade även köpt en matchande grimma. Täcket såg verkligen kanonfint ut!

Samma täcke!!! Det fanns även i ljusblått och beige förra året. Men jag valde det som var brunt eftersom de blir så skitiga på vintern.

Täcket är kanon och dessutom billgt!!

Jag har ett Horse Power vintertäcke vet inte vad just den modellen heter, men köptes förra året och är typ guld/svart. Kanonbra, är som klippt och skuret för min ponny! Tror att jag haft något liknande blått täcke också som också var kanon, men det gick sönder efter två veckor p.g.a. elaka hagkompisar (De hade sönder 3 täcken på 2 månader, varav 2 var tjocka vintertäcken)

Har även ett vinrött Thermo Master för inomhusbruk, helt okej, bättre passform har man ju sett dock.

Har täcken av båda sorter då de passar min häst bäst av de flesta täcken jag provat. Har en grov och bred häst och på en sån passar de super!De håller tätt, andas bra och håller. Tycker priserna är bra för täckena! Många gånger väldigt billigt för kvaliten man får.

Är jättenöjd med täcken jag köpt, men har hört många prata om att de är skit, läcker går sönder direkt, men det är ingen erfarenhet jag har!

starcraft skrev:
Jag har ett Horse Power vintertäcke vet inte vad just den modellen heter, men köptes förra året och är typ guld/svart. Kanonbra, är som klippt och skuret för min ponny! Tror att jag haft något liknande blått täcke också som också var kanon, men det gick sönder efter två veckor p.g.a. elaka hagkompisar (De hade sönder 3 täcken på 2 månader, varav 2 var tjocka vintertäcken)

Har också det täcket, HP Snow heter det, har halvhals. Är super! :love:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 542
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
579
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka