Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Perfekt :D

Tack så mycket :D

Har nämligen svårt att hitta vanliga elastiska lindor i dom härliga färgerna, men så kom jag på att om längden räckte så kunde jag dela på lindorna då dom ändå är alldeles för långa för båda mina hästar.....

Hoppas dom har dom blåa lindorna kvar när jag ska dit nästa gång.......
Dom kommer matcha mitt nya Exklusive-schabrak som kommer på måndag... åtmindstånde hoppas jag det :D

Mina exemplar var nästan 47 cm, enligt tillverkaren ska de vara 46...

31cm på bredaste stället :) sjukt nöjd och längtar tills imorgon när det är dags att testa dem :D
(ska fota dem efter jag ridit med dem )

*KL*

Har nu bestämt mig för att sälja mitt rundsydda träns. Det sitter verkligen ILLA på herr häst. Bara å inse :crazy:

Förresten; är det någon som har känt på de vita dressyrskydden, de som liknar Catagos?

Jag har dom skydden, Totalt värdelösa. Har gått sönder på insidan efter bara några gångers användning. Och då har jag inte ens en häst som stryker sig:devil:

Ajdå :crazy: då blir det inga sånna...

Vill ha ett par vita skydd och kollade lite på Equi gards (stavas?) damasker oxå. är de nåt att ha?

Nä inte är dom billiga heller så inte värt att köpa dom!

Dom andra har jag inte sett så det kan jag inte svara på:)

*KL*

Var inom Hööks idag och tänkte köpa ett gult och ett äppelgrönt dressyrschabrak och matchande lindor. Men tji fick jag! Fanns bara orange schabrak kvar...:cry:

Blev iaf ett par gula lindor (fanns inte ens några äppelgröna lindor kvar...)
Blev även en blå Lami-cell grimma, ett Nova bett och Eskadron benskydd.

Nytt003-2.jpg

Så tråkigt då jag också letade efter de schabraken plus lindor igår men tydligen kommer de in först i maj :(

Här i Västerås fanns det massor med schabrak och benlindor i alla färgerna, iaf i fredags när jag var där. :)

Jag gillar Showmasters billiga damasker som finns i svart och vitt. De är inte superanvända men lite lagom sådär och de är hela. Dock är de ju ganska stela, det är väl en smaksak. Men de är nog rätt stora. Jag har några olika märken i Cob-Full och dessa är de enda som går runt min hästs bakben i Full (nordsvensk).

Oj ja då kanske det bara var på de två Hööksbutikerna jag varit till, plus på nätet det var slut då.

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och tagit korten på schabraken som jag lovat.
Det grå är ett dressyrschabrak och det bruna ett allround.
Som ni ser är det ingen skillnad i längd på dem och allroundschabraket är ytterst framskuret, nästan precis likadana..

DSC_0419.jpg

DSC_0418.jpg

Jag tycker det är jättesynd att det är så kort för jag får inte i sadelgjordsstropparna där de ska vara på schabraket för det hamnar under kåpan på dressyrsadeln..

Gud vad snällt! :bow:
Men har inhandlat ett par schabrak på den lokala hästbutiken nu idag,
så nu får det vara bra ett tag.
Kanske blir lagom att köpa ett nytt i maj.. ;)

Var slut där jag också var :(

Men ska nog vänta till Maj jag också och köpa två av färgerna iaf :-)

De gula lindorna jag köpte passar bra till några av mina andra schabrak som har gult i sig :-)

Kanske ska testa dem då :-) Har funderat på dem också. Nu blev det inga sådanna igår men kanske nästa gång. Kan ju vara värt att prova för det priset ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka