Hööks vår/sommar 2013

Sv: Hööks vår/sommar 2013

KL
jag blev bland annat förtjust i pikétröjorna. Mina hästars färger är rött och blått och tävlinglingstoppen med krås.

Okej, idag fick jag katalogen. Hittade faktiskt lite jag vill ha, så det blir en beställning när jag orkar sätta mig vid datorn :)

lindor o schabrak
535646_10151197522341315_675662326_n.jpg

utan blixt
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533638_10151197522351315_1970179105_n.jpg
med blixt
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/539226_10151197522471315_128372435_n.jpg

lindor med blixt (jag är sämst på att linda med 50/50 lindor men får ju öva lite nu...)
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/154150_10151197522366315_828059955_n.jpg

Jag var inne på hööks igår och köpte deras småmaskiga hönät som nu ska provas till hästarna :)

Håller med när det gäller stövlar. Jag har 38 cm runt vaden (utan byxor) nu och Har jättesvårt att hitta stövlar som passar. Inte ens de vidaste är upp i den omkretsen och då har jag drygt 10 kg övervikt. Dvs inte så mycket.

38?? Och tycker det är svårt att hitta passande?

Jag har 36 med byxor och strumpor och ALLA stövlar är för vida! Utom de som är gjorda speciellt för att vara extra smala och höga. Då sitter de åt fint. Är det så lite som skiljer mellan extra smala och extra vida stövlar??

Håller med när det gäller stövlar. Jag har 38 cm runt vaden (utan byxor) nu och Har jättesvårt att hitta stövlar som passar. Inte ens de vidaste är upp i den omkretsen och då har jag drygt 10 kg övervikt. Dvs inte så mycket.

38?? Och tycker det är svårt att hitta passande?

Jag har 36 med byxor och strumpor och ALLA stövlar är för vida! Utom de som är gjorda speciellt för att vara extra smala och höga. Då sitter de åt fint. Är det så lite som skiljer mellan extra smala och extra vida stövlar??

Jag håller med om att det är tajta modeller på Hööks. Jag har oxå ca 36 cm, och kan precis ha normal, nästan så man skulle ha vid. Och legginsen går knappt att stänga i stl M. Köpte ett par leggins sommar 2008 på hööks i stl M (S var slut), då satt de lagom/liiite generöst, men nu är de lite större, förmodligen lite uttöjda. Men nu känns nya i M för små.
Och jag tycker inte att jag har så tjocka vader. Ganska "normala". Tom att jag tyckt de varit normala mot smala.
Köpte ett par stövlar för ett år sedan på Hööks, och de är normala i stl 37 och passar precis. Men kunde ha vid oxå, skiljde så lite.

Det schabraket är så fint!

Själv köpte jag deras ridskor med dragkedja, Classicmodellen. Supersköna! Hoppas de inte går sönder på en gång. :p
Fingrade även på fleecejackan Louisiana och västen från JH collection. Jättefina båda två tycker jag, framtida köp där!

Ja alltså jag har ju inte ens en vad, mina underben är som pinnar.

Jag har 36-37 i skostorlek, men inte hjälper det när jag måste ha 53-54 cm höga stövlar. :p

Så ja, jag får måtta stövlar.

Jag tycker du lindar jättesnyggt!

Och superfin färg till din kille!

det är sjuktsvårt med 50/50 lindor och det blev inte bra på ena fram och båda bak (fram så blev det för mycket flecce kvar på slutet :P och bak blev det för lite elastiskt kvar på slutet men det fixade sig nästa dag när jag lindade igen och lärt mig hur dom lindorna vill vara)

Det schabraket är så fint!

Själv köpte jag deras ridskor med dragkedja, Classicmodellen. Supersköna! Hoppas de inte går sönder på en gång. :p
Fingrade även på fleecejackan Louisiana och västen från JH collection. Jättefina båda två tycker jag, framtida köp där!

det är minst 2 i stallet som ska/vill köpa exakt det samma :D och går o tittar o klämmer på mitt =)
jag funderar på om man skulle köpa ett till i en annan färg

lånar sista,...

har äntligen fått hem katalogen :banana:
det vita vantage-schabraket, tror ni det är tillåtet vid tävling? vet inte om det liksom STÅR något i brodyren (dvs en logga) ellr om det bara är en krumelur. för en krumelur måste väl va tillåtet enligt de "nya" reglerna? :bump:

Det är bara en krumelur och loggan syns väldigt lite.

ang dom nya reglerna, visst får man ha hästens namn broderat som vanligt?
Det är bara företagsnamn/loggor den regeln gäller för va?

Det är bara en krumelur och loggan syns väldigt lite.

ang dom nya reglerna, visst får man ha hästens namn broderat som vanligt?
Det är bara företagsnamn/loggor den regeln gäller för va?

bra svar! det gillar jag! :banana:

det är bara företagsnamn/loggor det gäller vad jag förstår... jag tänker brodera in mitt namn på schabraket i alla fall :D

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 834
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Sharpless
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 057
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Vi som letar häst II