Hööks vår/sommar 2013

Sv: Hööks vår/sommar 2013

kl

Jag fick två kataloger ;)

Jag fastna för Augusta cardigan med blått så tror jag ska unna mig den;)
Brooklyn västen var sjukt snygg! Vill ha!

Har även kikat lite på ridbyxorna Excellent och Charlseton.
Har aldrig köpt ridbyxor på Hööks innan så hur är de i kvalitet? Hur blir skoningen(stavning?) efter några tvättar?

kl

Har aldrig köpt ridbyxor på Hööks innan så hur är de i kvalitet? Hur blir skoningen(stavning?) efter några tvättar?

De ridbyxor jag har från hööks har varit hyfsade. Ibland har det blivit hål i fickorrna och sömmar gått upp vid knäna, men annars helt okej! :) De helskodda har inte gått sönder på de jag har haft, dock har de blivit lite "noppriga" efter några tvättar, men inte gått sönder :) Så ja, jag tror de är hyfsat bra :)

De ridbyxor jag har från hööks har varit hyfsade. Ibland har det blivit hål i fickorrna och sömmar gått upp vid knäna, men annars helt okej! :) De helskodda har inte gått sönder på de jag har haft, dock har de blivit lite "noppriga" efter några tvättar, men inte gått sönder :) Så ja, jag tror de är hyfsat bra :)

Okej. Känns ju inte så lockande. Avskyr när det blir noppigt!

Någon med andra erfarenheter om deras ridbyxor?

Har aldrig köpt skodda ridbyxor för då kan jag gå ner en storlek, men av dom jag har köpt så har jag inga anmärkningar mer än att dom aldrig verkar slitas ut.....
Enda jag har behövt göra är att byta ut en dragkedja på 10 år... ;)

kl

Hade inte tänkt köpa ridbyxor på Hööks någonsin sedan jag köpte mina första Pikeur, men när jag provade Excellenten så var jag fast! Jäklar vad sköna de är och bra kvalité! De känns väldigt bra och tyget är kanon. ''Samma'' material som mina 2500kr's Pikeur. Därför jag köpte dem. Nu har jag bara mina när jag rider dressyr och hoppar och de håller hur bra som helst för mig. Använder inte skodda ridbyxor som slit och släng i stallet och rider ut i oskodda. :) Kan varmt rekommendera Excellent :) Enda minus är att de är ganska låga i midjan, men då vill jag också ha ridbyxor som går en bra bit ovanför naveln (typ Pikeur Candela) :p Så jag tror det beror nog på vem man frågar. :)

Har samma problem här att hitta stövlar som passar.
Är 31 cm runt vaden och med breda fötter blir det inte lättare heller.

Jag har köpt på Hööks, 2 st. Båda gick sönder i stickningarna vid första användandet :crazy: Men dom är ruskigt mjuka och sköna :love:

Har för mig att det var någon av hööks modeller som tillverkades på samma fabrik som Pikeur, så jag tror inte att det skiljer sig så jättemycket i kvaliteten faktiskt.

KL

Dessa godingar fick följa med mig hem för en vecka sedan :love: Och till och med en taxbenad människa som jag fick riktiga dressyrben i dessa! ;) :D

attachment.php

Har för mig att det var någon av hööks modeller som tillverkades på samma fabrik som Pikeur, så jag tror inte att det skiljer sig så jättemycket i kvaliteten faktiskt.

Det sa hon i kassan när jag köpte Excellentbyxorna. Och de känns skrämmande lika i materialet!

Kanske får bli ett par Excellent i alla fall prova!
Jag måste typ ha helskoning har bara använt det under en lång period och känns så konstigt utan;)

knapp

Idag har jag inhandlat ett par långa nappachaps och en Carmel-jacka. Jackan var mycket snyggare på än på galgen, dock lite tunn i modellen men den blir nog perfekt när våren kommer.

Någon som har skinnchapsen och kan uttala sig om kvalitén? Var tydligen en ny modell på dragkedja, var den tidigare mindre hållbar tro?

Är sugen på Exellent-ridbyxorna också efter läst tidigare inlägg, är för snål för Pikeur...

Köpte ett par Excellent-ridbyxor idag bara för jag läst ditt inlägg. ;)

Dom känns väldigt bra! Mjuka och sköna och perfekt passform! Jag gillar den låga midjan hoppas det känns bra när man rider oxå. Ska testa dom imorrn så får vi se. :)

Hoppas bara dom håller! Har bara köpt ett par byxor på Hööks innan och dom höll knappt tre månader och då red jag inte ens varje dag. :crazy:

Kl

Var på Hööks i Norrköping förra helgen och hade hoppats på ett täcke i stl 125 med max 200g fyllning. Men det fanns inte så det fick bli ett fleecetäcke istället. Köpte även Benskydd Expert Equi-Guard® men de kommer jag nog inte använda varje dag för kardborren var så fruktansvärt stark så jag fick knappt upp dem!

Ska till Skövde på lördag så jag hoppas det finns något täcke där till mig:).

Man kan säkert ha otur med grejer från dem som är sämre kvalité på. Kolla bara på lädergrejorna. Men jag är iafl väldigt nöjd med mina. :) Kunde inte kräva mer iafl.

*kl*

Hade en rabattkupong som VIP kund på 15% och ett fullt stämpelkort så jag var förbi Hööks i stan idag.

Kom därifrån med ett par vita Royal byxor och ett par röda Charleston. Royal var fortfarande på öppningserbjudandepris, 299 kr, så det var ju värsta bra. På öppningsdagen körde de bara de beiga, grå och bruna till det priset men nu hade de även de vita.

Dessutom var det något erbjudande att om man handlade över 500 kr fick man 100 kr till i rabatt så jag betalade bara 643 kr för allt :eek::D

Red i Charleston idag och de var väldigt sköna och satt som en smäck, går mot något mindre i storlekarna. Jag har 38 i Pikeur men dessa 38or är mindre.

*kl*
Var inne på Hööks för inte så länge sedan och köpte tre stycken schabrak och lite hästgodis :)
- Det turkosa Challenger
- Rosa Victory ;)
- Och det gråa på rean

Challenger:
schabrak_challenger_turkos_4_512cdb34ddf2b3053e8bb381.jpg

Victory :
2013-02-15_153914_511e4af8ddf2b3695f85dd60.png

Gråa :
schabrak_glendale_gra_2_512cdbb09606ee704baa3fd5.jpg

Nöjd med alla :)

Visserligen är detta pannband inte "nytt" för 2013, men det är ialf köpt detta året ;P

dsc_0587_51193053e087c31cca072e0a.jpg

Jag tycker ialf det gör sig bra med tanke på dess pris. :) (130) Även om man får se upp och kolla dem ordentligt då jag har hittat ett par i butiken där ringarna lossnat. Mitt har däremot hållt!

Sedan älskar jag vantage gold medal schabraken, i vitt, brun och sand. Men som bekant finns ju inte Hööks schabrak i storlek cob... Ponny schabraken blir nämligen för små, och full förstora på akademiska/spanska sadlar.

kl

Är lite sugen på Meredith jackan den som är softshell ,är det någon som har klämt på den i butik?

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 834
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Sharpless
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 058
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V