Hööks vår/sommar 2013

Sv: Hööks vår/sommar 2013

Nu har mitt täcke kommit hem! :)

Har dock inte hunnit prova det ännu, men det känns helt okej.
Vet inte hur bra det håller, men i vår hage där täcken går på löpande band lär det inte bli väldigt långvarigt... Känns dock hållbarare än vissa täcken jag har haft.
Glansigt tyg på hela insidan även i bogen.
Och så har det en söt namnlapp på insidan också. ;)

Knapplån!

Den sista december köpte jag Lifford tränset som jag var otroligt imponerad över ända tills för några dagar sedan. Tränset var toppen tills det gick av i nosgrimman, remmen som är över huvudet gick av trots att min häst inte gjort någonting.Tränset var då endast använt ca 15 ggr då det användes som "finträns". Kan dock säga tummen upp till kundservicen på Hööks då jag fick ett nytt utan att behöva ha med mitt kvitto. Just nu känner jag mig dock skeptisk på om mitt nya träns håller. Hoppas ni som köpt det haft bättre lycka än vad jag hade! :eek:

Knapplån

Idag beställde jag två stycken Charleston ridbyxor :)
Mina JH Collection ridbyxor från förra hösten gick sönder i knäet när jag ramlade av min ponny idag då hon blev livrädd för något och tvärvände :eek:
En i marin och en i svart :)
Jag lägger upp en bild här på dem när jag fått dem ;)

*kl*

Ingen som har eller har provat Trenton ridbyxor och kan säga nått om dom? Blev lite sugen på ett par beiga.

Jag har haft mitt Lifford träns i över ett år och används dagligen. Hållt jättebra!

*kl*
Nån som har ridstöveln Veneto CRW och kan säga bu eller bä? Verkar vara den enda stöveln jag med runda vader kan ha till ett för mig vettigt pris.

Jag har Venetostöveln och tror absolut att de kan passa lite rundare ben. De går att lästa ut ordentligt i snörningen. Mina är flitigt använda och det enda som gått sönder på två år är snörena som slits.

536550_10200269265966213_1461675184_n.jpg

Jag har 46 cm resp 48 cm runt vaderna UTAN strumpor eller ridbyxor och jag kan INTE få på mej dom om vaderna.
Men har du smalare än så så¨kommer dom att passa dej utmärkt.

I "min" affär har nästan alla som jobbar där dom stövlarna som vardagsridstövlar för att dom är så sköna och enkla att ta på sej....

Är SÅÅÅÅ avundsjuk på alla som kan ha dessa stövlar :cry:

Jag har 38-40 runt vaden utan byxa. Testade utanpå jeans och det kunde gå, men den behövde nog töja sig lite för att sitta snyggt. Men det antar jag att den gör eftersom det är läder.

kl
Nu har ju hööks nya limited edition kommit ut! Blev väldigt intresserad av regntäcket över sadel. :love:
Någon som hunnit skaffa sig ett "hum" om kvaliteten/känt på det?

Just ja, jag har ju sett dom på dig. Vad bra att du är nöjd! Kanske ska inhandla ett par sådana när plånboken tillåter då :)

Jag blev också sugen på det ridtäcket :-P jag funderar däremot om man har användning av det? Passar det bra och tar man sej ut och rider trots regnet? :D

*kl*

Någon som har köpt Leggins/shortchaps från Hööks? Isf vilken modell och vad gillar ni dem?

Jag måste verkligen ha ett par nya då mina gamla håller på att falla isär. Och tänkte passa på att använda rabatten som är nu.
Tips på några som är bra och snygga?? (jag har tyvärr inte möjlighet att besöka en butik, så får bli en vild gissning och beställa på nätet).

*kl*

Någon som har flughuva från hööks som kan rekommendera någon särskild sort (eller avrekommendera :p)? Ska dit och byta en grej strax och är behov av en flughuva. Min pålle får lätt skav och tar gärna av sig huvor.

Jag hade denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=430250 förra sommaren. Fungerade jättebra! Speciellt för min som har massa pannlugg som inte får plats annars. Hon hade även en Rambo luva men den plockade hon av sig hela tiden, men denna satt kvar!

Jag klippte dock av öronen. Tycker bara dom fastnar i håren ändå.

Jag har samma som Mysboll, tycker det är den bästa! Sluter tätt, bra med plats runt ögonen och rymliga öron :) Håller tvätt efter tvätt, min pålle får dock lite skav på undersidan av huvudet där vad kardborren hamnar så jag brukar fästa en liten fårskinnskudde där (det rör ju sig rätt mycket när hästen tuggar).

Sån har jag med, utan öron dock, en äldre modell. Funkar kalas och är fin fortfarande efter flera år.

Typiskt, jag hann tyvärr handla innan era svar kom :(.

Det blev en Fly mask special istället: Tycker det verka bekvämt för hästen med lycratyget. Får se om det är något att ha, annars satsar jag på erat tips nästa gång!

Liknande trådar

Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 834
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Sharpless
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 058
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka