Hööks vår/sommar 2014

Sv: Hööks vår/sommar 2014

Fotar man tränset för att sälja det, ja då ska det sitta ordentligt. Men för min skull mest för att helhetsintrycket av produkten blir bättre.

Men i detta fall så är tränset med i bakgrunden då de fotat ridbyxor och väst och då tycker jag helt ärligt att det inte spelar någon som helst roll att det blev tokigt på en bild. Okej om det som i Börjes är fel på var och varannan bild, men att en bild är felaktig där en person dessutom håller handen för stor del av tränset så det knappt syns känns inte som det är något någon nybörjare kommer ta efter.

Ser man 100 träns och ett är fel påsatt så måste man inte göra som det. Man borde göra som på de andra 99?
Sen är väl inte Hööks någon utbildningskatalog för del delen. För mig är det intrycket för köpglädjen som är viktig. och bilden är trevlig och då väljer man nog att använda den ändå. Det är som sagt inte nosgrimman eller tränset som är fokus på den bilden.

Jag köpte de rosa benskydden i storlek shetland ur förra katalogen. 18 cm långa. Katastrof alltså, passade definitivt inte en shettis.

Fast dessa skulle jag uppskatta till ca 13-14, jag kom ihåg att du var missnöjd så jag åkte till en butik och nu är de korta!

Kanon :) Jag vet att jag skrev och klagade och det har säkert flera gjort. Skrev uttryckligen på returlappen att 14 cm är lagom för en shettis, inte 18 cm. Blev nog även lite understruket och lite i versaler :angel:

Jag köpte de rosa benskydden i storlek shetland ur förra katalogen. 18 cm långa. Katastrof alltså, passade definitivt inte en shettis.

Precis därför jag passade på att fråga. Jag har aldrig stött på en shetlandsponny som kan ha normalstora (drygt dom där 18 cm) shetlandsskydd.

Prallan: Tack :D

Någon som har aurora tränset och vill berätta vad de tycker om det? :) har ett sånt själv sen knappt ett par månader tillbaka men är inte riktigt nöjd med lädret :meh: det blir iaf inte mjukare när man fettar inte det... :meh:

*kl*
Köpte staffordtränset för att jag ville ha ett dressyrträns med lite bredare nosgrimma, men utan pullback.
Sitter riktigt bra och passar hästen fint :)

*kl*

Någon som vet om Hööks börja med halva rea priset i butikerna ännu? Eller det dröjer några veckor till?

+shetlandskusk

Jag glömde mäta :( Men med ögonmått är de 13-14 cm. Hoppas jag kommer igår imorgon :cautious:

Fick som svar när jag frågade att de skulle börja i februari med halva halva. När i februari var dock rätt oklart.

Vill ha dressyr schabraket från Gold medal i plommonlila!! Snyggt till mitt fux.

Har fått svar av Hööks:
"Hej!
Dessa skydd är i storlek shetland 17,2 cm baktill, om man mäter det hårda materialet. Om man mäter med paddingen inuti så är de ca 19,5 cm."

Har fått svar av Hööks:
"Hej!
Dessa skydd är i storlek shetland 17,2 cm baktill, om man mäter det hårda materialet. Om man mäter med paddingen inuti så är de ca 19,5 cm."

Det gäller inte mina! Det är omöjligt! Lägger en linjal i väskan nu och åker dirket till stallet efter jobbet. :D

Grejen är ju att jag har en B-ponny, så jag är inte i direkt behov av strl shetland, men jag ogillar för höga skydd som vanliga ponny är, och dessa är betydligt kortare en standard ponnystrl iaf :)

Ah, kanske kan be min mor ta en tur förbi :) Är sugen på svart ponnyschabrak, det med oktagoner :p

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
581
Senast: Honey07
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: MJLee
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
12 018
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka