Sv: Hööks vår/sommar 2014
Jo visst kan jag offra en heldag och min hälsa för att ta mej dom dryga 4 milen enkel väg till butiken.
Men nu är det så att om jag ska göra denna resa måste jag minst ha dubbla kryckor eller rullstolen, nä vänta bussen som går några ggr/dag kan inte ta rullstolar.
Sen ska jag sitta i en skramlig stadsbuss som åker på landsbygden i 55 minuter innan den är framme i Jönköping.
Och då är jag så ledbruten att jag knappt kan röra mej...
Därefter är det en promenad på ca 1.5 km tur och retur till hållplatsen, några timmars väntan innan det går en buss tillbaka samma väg. .....
Var 5-6e vecka åker sambon och jag in och storhandlar och då handlar vi även hästmaten.
Nu senast handlade vi dubbelt så mycket så vi kommer inte åka in och handla förräns i slutet av mars. ...
Alla bor inte i storstan och har bil......
Dessutom läser jag katalogen ordentligt innan den hamnar på vinden efter drygt 1 år. ..
Vi har inte en massa nya elektroniska prylar utan vi har tjocktv, video, fast telefon, stationär dator med begränsad lagringsmöjlighet så jag kan inte titta på vad jag vill för jag kan inte spara en massa programvaror. .....
Vi har istället valt att lägga våra pengar på hästen eftersom den får mej att må bättre. ...
Och du tycker inte jag är värd en läsbar katalog
Jag däremot tycker att ALLA är värda en läsbar katalog som kommer i brevlådan och då är inplastad. ....