Hööks vår/sommar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beror nog på vilket av Hööks märken det handlar om. Gold Medal är normala, har haft cob på C-ponny upp till häst på 165 utan problem :)
Fairfield har jag ingen aning om dock. (kanske är de som är små?)
Har inte haft något JH collection, men kikar man på produktbilder så ser det ut som om det är lite mindre, syns på exempelvis sidostycken när det sitter på häst

Gamla HorseHead är rätt stora i storlek. Claridge House känns normala.

Fairfield är små! Iallafall det jag provat, och tycker andra jag tittat på också ser små ut.
Köpte full till min häst som är en väldigt normal full, dvs har på mittenhålen på det mesta. Det jag köpte på hööks var alldeles för litet! Sidostyckena var minst ett par cm för korta, nosgrimman nådde nätt och jämt runt osv. Hade nog passar bra på min ponny som är en liten cob :crazy:
 
Beror nog på vilket av Hööks märken det handlar om. Gold Medal är normala, har haft cob på C-ponny upp till häst på 165 utan problem :)
Fairfield har jag ingen aning om dock. (kanske är de som är små?)
Har inte haft något JH collection, men kikar man på produktbilder så ser det ut som om det är lite mindre, syns på exempelvis sidostycken när det sitter på häst

Gamla HorseHead är rätt stora i storlek. Claridge House känns normala.

Tack för svaret. Har ett JH och ett Fairfield så jag har nog fått de 'små' då. Eller, Fröken har ett väldigt nätt huvud, så nosgrimman "runtom" funkar inte i full, men när Cob nästan får henne att se ut som Jokern blir man lätt skeptisk.

Och du påminnde mig, har ett gammalt gold medal från Tant liggande någonstans. Oklart vilken årsmodel, men borde ge ett hum i alla fall.
 
Tack för svaret. Har ett JH och ett Fairfield så jag har nog fått de 'små' då. Eller, Fröken har ett väldigt nätt huvud, så nosgrimman "runtom" funkar inte i full, men när Cob nästan får henne att se ut som Jokern blir man lätt skeptisk.

Och du påminnde mig, har ett gammalt gold medal från Tant liggande någonstans. Oklart vilken årsmodel, men borde ge ett hum i alla fall.
Jag har ett JH. Full sitter bra på min prinsessa som brukar dra full. Sidostyckena går att länga lite till och nosgrimman har jag gjort extra hål på då hon har långsmalt huvud.
 
Åh, toppen!
Har du någon bild möjligen?

Tog ett foto idag :) Jag har den svarta varianten men den bruna är snyggare :p

46D948D2-CDB3-4AAF-B20C-64B847C7C3FB.jpeg
 
Hur är det storleksmässigt?

På Hööks träns verkar Cob vara något 'små' (dvs, min häst får ha allt på typ yttersta hålet) men i andra märken passar Cob rätt bra (får ha sidsostrycken och nosgrimman runt mittenhålet)
Vi har full på alla andra märken och full även på detta.
 
Beror nog på vilket av Hööks märken det handlar om.
Har inte haft något JH collection, men kikar man på produktbilder så ser det ut som om det är lite mindre, syns på exempelvis sidostycken när det sitter på häst

Min häst har modellat JH-tränsen och någon av gångerna råkade det komma med cob träns istället för full. Nu har han väldigt ganska huvud så det gick på ändå vid fotograferingen. Jag skulle säga att de är normala i storleken.
 
Jag var i butiken igår och provade ridbyxorna Leoni, inget för mig tyvärr. Hahn däremot satt som ett smäck. Någon som har dem? Senast jag köpte ridbyxor med grip fick jag reklamera dem ganska snart eftersom silikonet lossnade...
 
Jag var i butiken igår och provade ridbyxorna Leoni, inget för mig tyvärr. Hahn däremot satt som ett smäck. Någon som har dem? Senast jag köpte ridbyxor med grip fick jag reklamera dem ganska snart eftersom silikonet lossnade...
Jag har haft mina i över 1,5 år och gripet är fortfarande riktigt bra, har använt dom mycket :up:
 
Aha! Min häst är nämligen en gränsare mellan cob och full :) svårt när man ska ha träns...

Ja blanca har typ kort men djupt huvud. Så det blir lätt för långt ner till bettet men t.ex nosgrimman kan bli för liten i cob.
Gillar Lingus för det stabiliserar bettet men hon kan öppna munnen.
På uteritter i förrgår gäspade hon massor :D vi var ute i 3 timmar
 
Ja blanca har typ kort men djupt huvud. Så det blir lätt för långt ner till bettet men t.ex nosgrimman kan bli för liten i cob.
Gillar Lingus för det stabiliserar bettet men hon kan öppna munnen.
På uteritter i förrgår gäspade hon massor :D vi var ute i 3 timmar

Min har långt men nätt huvud och cob brukar sitta bra förutom att sidostyckena är för korta. På full brukar sidostyckena vara lagom, eller kanske något långa medan allt annat är megastort...
Låter ju toppen! Är så sugen och velar lite mellan Lingus och Cossira.
 
Min har långt men nätt huvud och cob brukar sitta bra förutom att sidostyckena är för korta. På full brukar sidostyckena vara lagom, eller kanske något långa medan allt annat är megastort...
Låter ju toppen! Är så sugen och velar lite mellan Lingus och Cossira.

Har du varit o klämt på lädret?
Köpte ett islandshäst träns för ett tag sen på hööks som är väldigt stelt...
Lingus däremot är mjukt o fint :)
 
Har du varit o klämt på lädret?
Köpte ett islandshäst träns för ett tag sen på hööks som är väldigt stelt...
Lingus däremot är mjukt o fint :)
Nej, min närmsta butik hade inte det inne när jag var där. Har rätt nära till ett par andra butiker men inte kommit iväg ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 105
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 036
Senast: Sirap
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 769
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp