hopp stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fnorr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 625
F

fnorr

Gahaaaa uurkk!!

Nu är det nästan hål på mina cwd läder, andra paret på 2-3 år. Tycker jag ät kasst! Dom är sådana med nylon med läder över och det är lädrtet som slits bort. Har velat ha cwd då jag har sådan sadel men nu vill jag byta!! Ngn som kan rekomendera ngt? Jag skiftar ej lädren så de får ej vara töjbara...

Sv: hopp stigläder

Jag kan rekomendera: Butet de är tunna och väldigt mjuka, vet ej hur länge de håller än, men har använt mina i ett år nu till flera hästar om dagen och de är inte ett dugg slitna.

Bruno delgrange, har haft ett par i tio år! sommen har släppt precis vid de hålen jag använt mest, men funkar ändå kanon, lädret är inte slitet.

Herve Godignon har också, de har jag ej provat, men de borde vara bra ( fast det tycker man ju om CWD också ), de kostar typ bara 1000:-

Letade som en tok för att hitta snygga otöjbara i havanna brunt till ena sadeln hittade Herve Godignon, till den andra sadeln har jag Prestige.
HG lädren är sämre de har liksom töjt sig lite i hålen blivit liksom bulliga. fnys det är inte alltid som dyras är bäst...
Prestige lädren är fortfarande fina.

Säg inte så jag har ju just köpt ett par :( Har ett par Tolga som i princip är samma o de har också blivit ganska slitna efter ca 1 år... Prestige har hållit väldigt länge, de är ju lite tjockare läder i och är lite bredare.

jag har Prestige stigläder på alla mina sadlar hopp och dressyr de har hållit i ca 5 år nu och är fortfarande inte alltför slitna, riktigt bra kvalitet!

Prestige tycker jag är bäst :) Har sett flera HG som har varit helt söndertrasade så att man har sett nylonet :crazy: Men dom kanske var väldigt välanvända :p

Prestige... Enda som gäller... Har haft mina i typ tre år och de är fortfarande lika fina. Lite slitna där jag använt dem som mest men det är acceptabelt tycker jag.

Hade ett par HG förut men de tycker jag var värdelösa...

Fast om man rider 6-7 hästar om dagen tror jag inte att det spelar någon roll vilka stigläder man har... Min arbetsgivare har också Prestige och där har lädret försvunnit. Fast jag vet iofs inte hur länge han haft dem.

Prestige tycker jag är bäst , har inga själv dock .

Jag använder Jacsons otöjbara med nylonkärna. Jag tycker de är riktigt bra med tanke på priset som var ca 200: - . Det är mitt andra par (svarta) ,förra paret som var bruna sålde jag med min dressyrsadel och då var stiglädrena använda normalt i ett år, dock välskötta.

jag har prestige och Equipe. är nöjd med båda. Equipe har jag dock inte haft så länge..så jag kan tyvärr inte säga hur de blir. men de är smalare än andra stigläder för Prestige är för tjcoak för min Equipe sadel, får inte igenom dom. dessutom kostar de "bara" 900:-

Innan jag köpte ny sadel hade jag Prestige och de hade jag haft i fem år. Nu när jag har köpt ny sadel har jag Equipes stigläder med nylonkärna. de är super bra. Dessutom lite smalare än vanliga vilket gör att det inte känns så klimpigt! Dom är jätte bra och håller sig snygga ! :)

efter att ett par stigläder gick av på en ridtur så betsämde jag mig för att bara köpa riktigt bra å rejäla ...

Men hör å häpna det slutade med ett par svarta i dubbelsyttläder med nylon inuti så dem töjer sig inte dubbelt läder å sen är dem "rundsydda" alltså att dem har sytt runt hela stiglädret och inte bara uppe vid spännet så sömmarna inte ska gå upp dem kostade 300 kr på granngården och helt klart dem absolut bästa stigläder jag haft hittils, enda jobbiga e att de e svårt å göra nya hål i dem men det går :)

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott... 2
Svar
20
· Visningar
7 756
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
34 573
Senast: ako
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har... 2
Svar
26
· Visningar
7 576
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka