Bukefalos 28 år!

Hopp-VM i Herning

Dressyren skulle han aldrig kolla på, men det gör ju inte jag heller 😁
Hoppning och terräng tycker han är ganska kul.
Ställer även upp som funktionär på klubbens tävlingar, ponny är bäst, flest som ramlar av 😂

Min sambo har också lite av en fascination för hoppningen även om han är tämligen ohästig av sig trots att han snällt ställer upp när jag drar iväg med honom till stallet 😁 "Ooooooo nu blev det plockepinn!!!" kan det höras ibland när vi kollar hoppning ihop.
 
Hade min sambo varit ledig hade han fått duka upp lyxfrukost till mig, eftersom jag är sliten efter att ha kollat så intensivt och koncentrerat på ridsport i så många dagar. Det är JAG värd :D
Hade jag haft en sambo hade jag resonerat lika. :D

Mitt ex följde med på EM i hoppning i Göteborg. Han föreslog sig själv som medföljare, jag hade lätt kunnat gå själv. Han tyckte nog det var rätt kul ändå. 😅
 
Men på riktigt, om du är kunnig inom det vore det väldigt intressant att höra en liten återrapport om hur hennes kommentering ser ut där!

Nej jag är helt okunnig där! När jag tittar är det bara för att jag ändå är djupt imponerad av vad de presterar och att det ofta är spännande tävlingar att följa, dvs ingen risk för några djupa gymnastikanalyser från mig i hopp-VM-tråden. :D Så nu kan vi fokuserat och förväntansfullt se fram mot nästa omgång i hoppningen!
 
Nej jag är helt okunnig där! När jag tittar är det bara för att jag ändå är djupt imponerad av vad de presterar och att det ofta är spännande tävlingar att följa, dvs ingen risk för några djupa gymnastikanalyser från mig i hopp-VM-tråden. :D Så nu kan vi fokuserat och förväntansfullt se fram mot nästa omgång i hoppningen!
borttaget, svarade på min egen fråga :)
 
Inatt kom jag äntligen ikapp mig. :laugh: Så bra ridet av både Henrik och Peder, skönt att kunna pusta ut några timmar. Idag blir det dock utflexning från jobbet vid 13, så jag kan se tävlingen live.

Jag hade glömt hur mycket jag gillade Ioli sist, så henne hejar jag såklart på igen! Sen imponerade japanerna stort, de blir intressanta att följa.
 
AM har uppenbarligen några supportrar på sitt SVT-instagramkonto: "älskar din röst", "thanks för superbra ref från dig och Lotta Björe", "Tittar just nu. DU ÄR JU BARA BÄST, SÅÅÅ PROFFSIGT" "dina experter i både dressyr och hoppning är outstanding". Och på svt_hastar "tack för att SVT sänder, då ingår ju fantastiska AM och Lotta Björe - sluta aldrig vara kommentatorer." :crazy: :eek:

Vad hör de som inte vi hör? Eller tvärtom?

MEN: dagens ljuspunkt för alla som inte tycker att det är världens bästa kommentator är att nu ska AM ha lämnat Herning för att i stället ge sig på att kommentera gymnastik (enligt hennes IG-konto då), så då lär det bli MW under resten av hoppningarna. Skönt!
Delvis knapplån
Jag har inget konkret emot AM men överlag tycker jag kommenteringen ofta blir så... platt i ridsporten. Vilket är också en av anledningarna till att jag lessnade på att följa världscupen osv. Analyserna är så grunda och spekulativa. I Formel 1, som jag följer slaviskt, är kommenteringen fantastisk och otroligt kunnig och teknisk och hjälper en snabbt att sätta sig in i sporten och förstå vad som händer framför en. Kommentatorerna är själva gamla racerförare eller har levt och andats sporten hela livet. De bjuder också in nischade experter för kommentering ibland. Så upplever jag inte alls att ridsportskommenteringen har varit på många år.
(Inget fel på Lotta ur ett expertisperspektiv såklart, men hon kanske inte heller är den mest pratsamma kommentatorn vi haft :D)
 
Snyggt av Henrik! Vilket språng över vattnet!

Nyfiken på armbindeln, när får/ska han ha den? Är det bara FEI-tävlingar eller ska han alltid ha den? Dvs i teorin rider han en 1,10-hoppning och måste ha den på? Eller måste är kanske fel ord, jag fattar ju att man aldrig vill ta av den. ;) Men nyfiken på vad som gäller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det är upplagt för en oförglömlig sporthelg när Longines Global Champions Tour kommer till Stockholm för den femte upplagan av...
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och Peder Fredricson rider den individuella finalen Super-GP och lagfinalen Super Cup. Evelina Tovek och Malin...
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Malin Baryard-Johnsson, Henrik von Eckermann och Peder Fredricson är tre av sex svenska ryttare på plats när världstouren GCT gör årets...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För andra året i rad blev det svensk seger genom Stockholm Hearts i Global Champions League på Stockholm Stadion. I segerlaget red Malin...
Svar
0
· Visningar
378
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp