Bukefalos 28 år!

Hoppa studs med het ponny??!.

Sandrahorse99

Trådstartare
Hejsan
Jag ska gå en hoppl
Kurs på min ridskola och ska min lilla älsklings ponny Kalinka hon är en maxad d-ponny.
Har hoppat med henne förut men jag vet inte hur jag ska göra på ett bra sätt att hon inte är så himla snabb mot en studs då vi ska hoppa det :banana: s ge tips på hur man saktar in en het ponny vid hoppning speciellt studs ????:confused:
 
Sv: Hoppa studs med het ponny??!.

Meningen med studs är just att dom ska bli snabba i benen men jag antar att det går för fort för att du ska känna dig bekväm?!

Mitt enda tips är att rida in sakta i studsen.
Kommer man i galopp så brukar dom kunna dra på ganska bra, travar man in så får dom jobba lite mer med bakdelen för att hoppa och då blir det dessutom lite lugnare tempo.

Och glöm inte halvhalterna före!!
Hästen ska ju lyssna och vänta på sin ryttare.
 
Sv: Hoppa studs med het ponny??!.

Eftersom du skriver ridskola antar jag att det kommer finnas en ridlärare där som håller i kursen? Det är ju dennes jobb att hjälpa dig. Du får nog mer hjälp där än vad du får här, dessutom av någon som både känner dig och hästen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 557
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
990
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 374
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 491
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp