Hoppa utan skor?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Liquitriq
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 257
L

Liquitriq

Vet inte om jag satte tråden på rätt sätt, men får hoppas det.

Går det hoppa en häst (typ en bana i ridhus med bra underlag) utan skor?
Varför/Varför inte? ;) Lite nyfiken på vad ni tycker..

Sv: Hoppa utan skor?

Självklart går det, varför skulle det INTE gå? :confused:

Allt beror ju på hästens hovar, är de i kondition att klara av det så är det inga problem alls, är de inte i kondition att klara av det så går det givetvis inte. Själv har jag haft en häst som tävlades hoppning (både inne och ute) upp till 110-klasser upp till 6 års ålder helt oskodd.

Som i all annan ridning, klarar hästen av att gå barfota kan man även hoppa den barfota, klarar den inte av att gå barfota så kan man ju i vilket fall som helst inte rida den och det innebär ju hoppning bland annat.
Endel hästar klarar ju som sagt av att gå barfota medans vissa inte gör det, :D

Ja, det går säkert bra om du inte har en häst med superkänsliga hovar förstås (:

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 242
Senast: Bregen
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 234
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: __sofia__
·
Kläder & Bli fin Jag ska gifta mig om mindre än 2 veckor, men jag vet i tusan vad jag ska ha för skor, och det börjar verkligen brinna lite i knutarna... 2
Svar
29
· Visningar
2 175
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka