Rövhatt, vad betyder det ens? Ett av de bukeord jag gillar minst.Mja, personlighetsdrag var fel ordval, men intresse då?
Jag ser ingen anledning till att rabbla upp varför den dumpande partnern ska förklara varför man betett sig som en rövhatt, genom att skylla ifrån sig?![]()
Men nej det kan ju ses som två separata ämnen. Dels be om ursäkt för att man hanterade situationen dåligt, dels förklara vad det är som gör att man inte vill fortsätta träffas trots att det finns många positiva sidor hos personen. @FannyN och mannen har ändå setts ett tag och jag tror inte att det hade blivit aktuellt med någon resa (eller övriga dejter) om han inte varit lite bra på vissa sätt. Personligen tycker jag att konstruktiv kritik i samband med dumpning i allmänhet är bra om det nu gäller något som går att åtgärda. Även om det svider vid tillfället så slipper man i alla fall omedvetet göra samma sak igen. Är skälet till att man dumpas något som man gör medvetet och/eller inte vill sluta med så kan man i alla fall slippa undra.