Hoppar stort

Sv: Hoppar stort

Att hästen trampar om kan bero på att han är osäker på var han har dig, att du är ostadig i sitsen och att han inte har en tillräckligt bra galopp.

Öva mer på balansen med lätt sits i trav samt lättridning där du står upp två steg och sitter ner i ett. Då får du en stadig sits och sedan kan du jobba mer på galoppen så du känner att den blir stunsig och reglerbar.

Kul att du har en tävling att träna mot.

Uppdatering!

Vi har ännu inte tävlat, bara några träningstävlingar, där vi gick clear round på 70 cm. :cool:

Det går framåt hela tiden! Nu hoppar vi banor på 1-1,10, vi har varit på terrängträning och igår på träningen bjöd han själv på hinder! :banana:

"Stor-tränaren" (som kommer var 3:e vecka och som vi tränat 4 gånger för) tyckte att hästen såg jättefräsch ut, och att jag red mycket bättre. :love:

Dock måste jag fortsätta träna på avståndsbedömning. Har fått i läxa att lägga ut bommar på ridbanan och träna anridningar. To be continued...

Ta fram händerna långt fram och titta långt bort när du hoppar. Sen kan du tänka på att vara "lätt i rumpan" emot hindret, typ 3punkts sits några meter innan hindret, då hänger du med lättare.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
739
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 309
Senast: Tiger tok
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 317
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka