hoppbana-staket(tr-fråga)

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare rotum
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 205
R

rotum

Jag undrar om det finns någon punkt i TR där det står att man måste ha fast staket runt en hoppbana på tävling?

Sv: hoppbana-staket(tr-fråga)

Vad menar du med fast staket??
Vår klubb har hopptävlingarna i en hage med 50-mm elband runt, och det måste ju vara tillåtet eftersom ingen någonsin sagt ifrån under alla åren.

Eller menar du bana helt utan staket - att det inte skulle vara tillåtet?

Ja, eftersom vi som kör dressyr helst vill ha enbart lågt dressyrstaket så vore det ju praktiskt att kunna sätta upp ett tillfälligt staket när man ska ha hopptävling på samma bana. (håller på att bygga ny anläggning)

Ur mom 111.
Tävlingsbana: Med bana menas det inhägnade, eller på annat sätt markerade, område inom vilket tävling äger rum.

När vi har MRCO tävlingarna på ribban så sätts det upp provisoriska staket. men tänk på att hägna in framhoppningen också.

/Kitara_

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 304
Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 010
Senast: Seabaz
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 003
Senast: Mli
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka